Do konkursu ogłoszonego przez MZK wpłynęła tylko jedna oferta - firmy Weksel ze Zgierza, której kontrolerzy sprawdzają już nasze bilety.
Na stronie internetowej przewoźnika czytamy, że zwycięzca otrzyma "88 proc. miesięcznych wpływów uzyskanych z tytułu opłat dodatkowych za jazdę bez ważnego biletu na przejazd i przewóz bagażu i zwierząt". Umowa na kontrolę biletów na wszystkich liniach MZK we wszystkie dni tygodnia będzie podpisana do końca 2009 r.
Okazuje się jednak, że nie każdy może być kontrolerem biletów.
Toruński przewoźnik korzysta także z usług firmy Systemm z Wrocławia.
Kontrolerzy zatrudniani przez te przedsiębiorstwa muszą spełnić wiele warunków. Zostały one określone m.in. w regulaminie kontroli biletów w pojazdach MZK, który był jednym z załączników w postępowaniu przetargowym.
Kontrolerem może zostać osoba niekarana, która ma odpowiednie predyspozycje psychiczne i nie była w przeszłości zwolniona dyscyplinarnie z podobnego stanowiska.
Oprócz tego musi się wykazać znajomością m.in. układu komunikacyjnego Torunia, prawa przewozowego, przepisów MZK dotyczących przewozu osób i bagażu oraz opłat za przejazdy.