https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Marek Browiński nie zgadza się z komendantem policji

red
Na tym skrzyżowaniu bardzo często dochodzi do kolizji i wypadków
Na tym skrzyżowaniu bardzo często dochodzi do kolizji i wypadków Archiwum
Marek Browiński ze Stowarzyszenia Prawo na Drodze przesłał nam list, w którym komentuje ostatnie doniesienia dotyczące planowanych zmian na skrzyżowaniu ulic Niepodległości i Wojska Polskiego.

O sprawie pisaliśmy w artykule: Skrzyżowanie na osiedlu Rabin w Inowrocławiu jest coraz niebezpieczniejsze

Oto list, jaki przesłał nam Marek Browiński:

"Z głębokim rozgoryczeniem przyglądam się od wielu lat działaniom, a raczej symulowaniem działania, zarządcy skrzyżowania ulic: Niepodległości, Wojska Polskiego i Prymasa Glempa, w kierunku poprawy na nim bezpieczeństwa. Dotychczasowe rozwiązania, które wprowadzono mają charakter typowo kosmetyczny, takie pudrowanie trupa.
Obecnie znów w mediach wrócił ten temat i to z mediów dowiadujemy się, że osoby odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo uważają nas – kierowców, za bezmyślne dzieci. Bo jak inaczej traktować słowa komendanta policji, który spytany o wprowadzenie ruchu okrężnego mówi:
"Czy będziemy w stanie uzmysłowić inowrocławianom, którzy jeżdżą tamtędy na pamięć od 30 lat, że zmieniły się zasady ruch? Drastyczna zmiana może okazać się pułapką"
Panie Komendancie, czy Pan się słyszy? To niech Pan każe pozdejmować wszystkie znaki w mieście, przecież kierowcy już się ich nauczyli na pamięć!
Przecież podobno kierowcy zobowiązani są stosować się do znaków ustawionych na drodze. Należy więc wierzyć, że i do nowego oznakowania też by się stosowali. Oczywiście, do tak drastycznej zmiany oznakowania jak wprowadzenie ruchu okrężnego potrzebna jest szeroka kampania informacyjna, tak na drodze jak i w mediach. To raczej nie problem. Przecież mamy Telewizję Miejską, gazety, portale internetowe oraz bezpłatne informatory: miejski i powiatowy. Jakoś inne miasta sobie radzą z takimi zmianami, polecam zobaczyć jak to zrobiono np. w Sosnowcu gdzie ronda powstają jak grzyby po deszczu. Dużą role w tej kampanii informacyjnej powinna odegrać również stojące tam przez jakiś czas patrole "drogówki".
Odniosę się jeszcze do innego zdania wypowiedzianego przez pana Komendanta, czyli "Naszym zdaniem, na skrzyżowaniu, w miejscach, gdzie znajdują się obecnie znaki ustąp pierwszeństwa przejazdu należy zamontować znaki stop. Jeśli okazałoby się, że nie wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa, wówczas trzeba będzie pomyśleć o utworzeniu tam ronda lub montażu sygnalizacji świetlnej".
Szanowny Panie Komendancie, do dziś myślałem, że policja stoi na straży przepisów, ale widać się myliłem. Może by się Pan zapoznał z odpowiednim rozporządzeniem i przeczytał, w jakich dokładnie określonych warunkach dopuszcza się użycie znaku B-20 STOP. Czy słyszał Pan o trójkącie widoczności? Oświadczam Panu, że na tym skrzyżowaniu nie ma żadnej podstawy do użycia znaku STOP.
Poza tym, nieprawdą jest, że kolizje na tym skrzyżowaniu powodują tylko kierowcy przyjezdni, miejscowi, którzy wg pana komendanta jeżdżą na pamięć, również. Widocznie obecna organizacja ruchu ma więcej wad, których nikt tak naprawdę nie zdiagnozował".

Z poważaniem
Marek Browiński
Stowarzyszenie Prawo na Drodze

Na kolejnych slajdach informacje o stawkach obowiązujących w poszczególnych gminach powiatu inowrocławskiego >>>> Flash Info, odcinek 8 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza

Opłaty za śmieci w powiecie inowrocławskim. Gdzie są najwyżs...

Trwa budowa drugiego etapu obwodnicy Inowrocławia. Zobaczcie najnowsze zdjęcia i film zrobiony z lotu ptaka.

Budowa obwodnicy Inowrocławia [zdjęcia i wideo]

W marcu dyżurny Straży Miejskiej otrzymał od mieszkańców Inowrocławia 638 zgłoszeń. Aż 237 z nich dotyczyły nieprawidłowości w parkowaniu pojazdów.- Najwięcej z nich dotyczy blokowania wyjazdu – 44 zgłoszenia, parkowania na terenach zielonych – 36 zgłoszeń, zakazach zatrzymywania – 51 zgłoszeń, na chodnikach – 48 zgłoszeń, na miejscach inwalidzkich – 15 zgłoszeń, a także przy przejściach dla pieszych, czy na skrzyżowaniach lub na miejscach postojowych dla taxi - wyliczają strażnicy. Stop Agresji Drogowej, odcinek 7. Włos się jeży na głowie!

Gdy nie ma wolnych miejsc... Tak parkuje się w Inowrocławiu ...

Flash Info, odcinek 8 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Uważam, że powinni wstawić znak stopu - cały czas tak mówię
m
mieszkaniec
Piszący list do komendanta ma rację. Znak STOP to znak który ma szczególną rolę i stosowany przy braku widocznośći, gdy nie jest spełniony warunek tzw. trójkąta widocznośći. Stawianie tego znaku w miejscach z dobrą widocznośćią powoduje deprecjonowanie tego znaku i przyzwyczajanie kierowców do nieszanowania przepisów i szczególnego znaczenia tego znaku. Taki sposób żeby wprowadzić STOP i obserwować jak dalej się auta walą a potem pomyśleć co zrobić aby nie było wypadków jest idiotyzmem. Proponuję rondo ale z przeprofilowaniem dróg dojazdowych tak aby wymuszać na mało kumatych kierowcach (a takich w tym mieście większość bo układ komunikacyjny miastanie jest uczący bo nie jest za bardzo skomplikowany i wymagający) bryłę w postaci przestrzennej na środku ronda i wjazd na rondo praktycznie jak na skrzyżowanie pod kątem 90 stopni. Taka geometria spowoduje że ci niekumaci będą zwalniali do bardzo niskiej prędkośći aby dokonać wjazdu na rondo (bo mocny skręt w prawo) albo zauważą że przed nosem im wyrasta budowla na środku "wyspy" w którą wyrżną nie zwalniając.
G
Gość
Jakiś czas był cicho i znowu daje o sobie znać to jest człowiek nie reformowalny -- tam niema znaku C-12
G
Gość
Komendant niedoedukowany.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska