Wyniki tegorocznych matur, szczególnie z matematyki nie są imponujące. Jednak młodzież z powiatu mogileńskiego nie ma powodów do wstydu. Pod względem zdawalności nasi maturzyści znaleźli się na trzecim miejscu w województwie. W Kujawsko-Pomorskim egzamin zdało 75 procent uczniów, w powiecie mogileńkim zdało 81 procent uczniów. Egzamin oblało 68 osób. Przed nami były tylko powiaty chełmiński (94 procent) i brodnicki (83 procent).
W technikach też się dobrze uczą
Z wyników są zadowoleni dyrektorzy szkół i nauczyciele. Tym bardziej, że powiat co roku jest w czołówce szkół województwa.
- Wyniki są świetne, bo proszę też pamiętać, że z tych osób, które nie zdały część może zdawać egzamin poprawkowy - mówi Andrzej Konieczka, dyrektor wydziału oświaty starostwa w Mogilnie. - Wyniki pokazały także, że jesteśmy potęgą jeśli chodzi o wyniki w liceach profilowanych i technikach.
W większości szkół w kraju, w tego typu placówkach matura wypadła bardzo źle. W mogileńskich liceach profilowanych na 14 zdających, nie poradziły sobie z egzaminem dwie osoby. W technikach, gdzie zdawały 143 osoby, 103 zdało. W liceach uzupełniających zdawało osiem osób, zdało sześć. Najlepiej matura wypadła w liceach ogólnokształcących, gdzie na 197 przystępujących zdały 173 osoby, czyli blisko 88 procent.
U sąsiadów zdali znacznie jest gorzej
Bardzo dobrze mogileńskie szkoły wypadają na tle ościennych powiatów. I inowrocławskim zdało 77 procent maturzystów, a w żnińskim zaledwie 64 procent. Słabe wyniki mają uczniowie z powiatu gnieźnieńskiego, gdzie wyniki podaje się dla poszczególnych przedmiotów. Język polski (na poziomie podstawowym) zdało tu blisko 54 procent uczniów, a matematykę 48 procent.
Czekają na gimnazjalistów
Skąd tak dobre wyniki? Nauczyciele mówią, że to efekt kilkuletniej prac i wdrażania projektów, dzięki którym podnosi się poziom nauczania.
Dobre wyniku dla szkół powiatowych szansa na przyciągnięcie większej liczby uczniów. Nabór do szkół ponadgimnazjalnych wciąż trwa, można między innymi starać się o przyjęcie do klasy hodowli koni.
Czytaj e-wydanie »