- Najtrudniej było wyliczyć zadania z wchodzącym na wzgórze turystą oraz z trójkątem wpisanym w kwadrat - ocenili maturzyści z regionu.
Po egzaminie zajrzeliśmy do techników w regionie. W województwie matematykę na poziomie podstawowym po raz pierwszy pisało 6,4 tys. uczniów z tych szkół.
W Zespole Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy do egzaminu przystępowały 192 osoby. - Natomiast 59 uczniów będzie w piątek zdawało matematykę na poziomie rozszerzonym - dodaje Roman Wojciechowski, dyrektor.
Czytaj: Matura 2014. Matematyka - poziom podstawowy [arkusze CKE, tematy, pytania, odpowiedzi]
Wśród nich są Robert Glama i Michał Pogorzelski z klasy teleinformatycznej. Wczoraj byli w dobrych nastrojach. - Zadania były, nazwijmy to, w normie - mówią. Podobne zdanie ma Andrzej Wasielewski z klasy o profilu elektronik. - Zadania zamknięte okazały się bardzo łatwe. W otwartych trudność mogło sprawić jedynie to, w którym należało obliczyć prędkość, z jaką turysta wchodził na wzgórze - mówi. - Trzeba było rozwiązać je innym sposobem niż zwykle.
- To zadanie, najwyżej punktowane, było nietypowe - dodaje Marek Rożek z kl IV ba Zespołu Szkół Technicznych w Toruniu. - Przeważnie w takich zadaniach obliczenia dotyczą drogi, tym razem droga prowadziła w górę i w dół, a podane były tylko różnice prędkości w poruszaniu się.
- Na egzaminie było sporo zadań na myślenie, niektórych nie trzeba było w ogóle specjalnie liczyć - mówi Mariusz Chajewski z tej samej szkoły.
Dzisiaj prawdziwy maraton z tego języka. O godz. 9 rozpocznie się poziom podstawowy (potrwa 120 min), a o godz. 14 - podzielony na dwie części poziom rozszerzony (w sumie 190 min).
Matura 2014. Język angielski - odpowiedzi, arkusze, pytania
Odpowiedzi, arkusze, pytania znajdziecie na naszej stronie internetowej po zakończeniu egzaminów.
Czytaj e-wydanie »