Matura 2018 fizyka - odpowiedzi. Część rozszerzona [ARKUSZ I PYTANIA]

STYK, EA, AIP
Matura 2018 - fizyka i astronomia, poziom rozszerzony - arkusze i odpowiedzi. Sprawdź jak tobie poszło podczas matury z fizyki po zakończeniu egzaminu. Marzena Bugala- Azarko
Matura 2018 - fizyka i astronomia, poziom rozszerzony - arkusze i odpowiedzi. Sprawdź jak tobie poszło podczas matury z fizyki po zakończeniu egzaminu.

W poniedziałek 14 maja odbędzie się egzamin maturalny z fizyki i astronomii na poziomie rozszerzonym. Nie jest on obowiązkowym dla wszystkich maturzystów. Egzamin odbędzie się o godzinie 9.

TUTAJ ARKUSZ Z 2018 ROKU ORAZ SUGEROWANE ODPOWIEDZI.

Matura z Geografii. Nauczyciel podpowiada, co jeszcze warto powtórzyć [PEWNIAKI]

Zaraz po egzaminie maturalnym z fizyki i astronomii na poziomie rozszerzonym w tym miejscu opublikujemy arkusze egzaminacyjne CKE. Matura z fizyki na poziomie rozszerzonym rozpocznie się o godz. 9. W regionie przystąpi do niej 1005 osób, w tym 928 po raz pierwszy.

Matura 2018 z polskiego w 6 LO w Bydgoszczy.

Po południu, o godz. 14.00, rozpocznie się natomiast egzamin z geografii na poziomie rozszerzonym. To jeden z najpopularniejszych przedmiotów na maturze. W województwie kujawsko-pomorskim wybrało go aż 3 648, w tym 3 552 po raz pierwszy.

Maturzyści muszą przystąpić do jednego egzaminu na poziomie rozszerzonym z wybranego przedmiotu. Uzyskany wynik nie wpływa na fakt zdania matury. Średnio uczniowie wybierają 2-3 dodatkowe przedmioty.

Odpowiedzi i rozwiązania z matury z fizyki opublikujemy na naszej stronie wkrótce po zakończeniu egzaminu. Arkusze CKE z matury 2018 z fizyki zostaną oficjalnie opublikowane dopiero po jej zakończeniu. Wtedy zaprezentujemy Wam sugerowane odpowiedzi z matury 2018 z fizyki.

Zadania w arkuszu maturalnym z fizyki na poziomie rozszerzonym mają na celu sprawdzenie
w szczególności:

  • znajomości i umiejętności definiowania pojęć, zrozumienie własności wielkości fizycznych oraz znajomości praw opisujących procesy i zjawiska fizyczne,
  • umiejętności przedstawiania własnymi słowami głównych tez podanego tekstu popularnonaukowego z dziedziny fizyki lub astronomii, ewentualne sformułowanie w sposób merytorycznie poprawny informacji podanej językiem potocznym,
  • umiejętności rozwiązywania postawionego problemu na podstawie informacji przedstawionych w różnej formie oraz umiejętności ich przetwarzania i analizowania,
  • umiejętności tworzenia opisowego modelu przedstawionego procesu w oparciu o wymagane, znane zjawiska fizyczne oraz konstruowania formuł matematycznych łączących kilka zjawisk,
  • umiejętności planowania i opisu wykonania prostych doświadczeń wymienionych w podstawie programowej oraz innych bezpośrednio związanych z wymaganiami szczegółowymi podstawy programowej,
  • umiejętności analizy wyników wraz z uwzględnieniem niepewności pomiarowych.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie