"Mleczny Konwój" rozdał milusińskim z podstawówek mleko i ulotki promujące spożywanie nabiału. Dzieci dostały także kupony uprawniające je do udziału w konkursie "Podaj dalej", który zaplanowano na niedzielę.
- Około 280 naszych uczniów wzięło udział w tej akcji - mówi Ewa Nowicka, zastępca dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 w Chełmnie. - Moda na mleko, niestety przeminęła. Mam nadzieję, że dzięki tej kampanii powróci. Jestem za, ponieważ wartości odżywcze mleka są nie do przecenienia. Zestawić mleko z wodą mineralną czy coca-colą - to zabraknie skali porównawczej. Moje pokolenie wychowało się na mleku, piliśmy w szkole, na koloniach. Jak nie piliśmy mleka, to jedliśmy zupę mleczną i jesteśmy zdrowi.
W wielu szkołach korzystają z programów, dzięki którym otrzymują co dzień dla każdego ucznia mały kartonik mleka. Bezpłatnie.
- Tak było do czerwca togo roku, potem zrobiło się za ciepło, a nie mamy gdzie mleka przechowywać - dodaje Ewa Nowicka. - Jesienią zamierzamy wrócić do tego. Oczywiście, o ile rodzice się zgodzą. W ubiegłym roku piło mleko 289 z 322 uczniów.
W niedzielę, od godz. 12 do 16 - na rynku potrwają mleczne imprezy w ramach kampanii promującej produkty mleczne. Najmłodsi będą mogli pobawić się na pneumatycznych zjeżdżalniach, ringu bokserskim, układać uliczne puzzle, ścigać się w zabawie ze specjalną taśmą. Wezmą udział w zadaniach sprawnościowych z użyciem wioseł treningowych, symulatorów desek snowboardowych i rowerów. Konkurs dla całej rodziny "Podaj dalej" sprawdzi wiedzę na temat produktów mlecznych i mleka.
Monika Smól