Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Festiwalu Smaku reklamowały się też miasta

Andrzej Bartniak
Stoisko Nowego podczas Festiwalu Smaku w Grucznie
Stoisko Nowego podczas Festiwalu Smaku w Grucznie
Festiwal Smaku w Grucznie, będący jedną z największych imprez w regionie, budzi zainteresowanie nie tylko producentów żywności. Coraz chętniej pokazują się tam też samorządy.
Nie brakowało oczywiście stoisk okołospożywczych, np. z garnkami glinianymi, wikliną, drewnem, itp.

Festiwal Smaku w Grucznie już za nami [zdjęcia]

Nie ma dokładnych danych mówiących o tym, ile osób w miniony weekend odwiedziło Gruczno. - Sądzę, że każdego dnia przewinęło się kilkanaście tysięcy osób - szacuje Jarosław Pająkowski, biorący udział w organizacji festiwalu od samego początku. - Chyba niewiele się pomylę twierdząc, że w ciągu dwóch dni było to 30 tysięcy osób. To absolutny rekord i aż trudno sobie wyobrazić, że przyjezdnych mogłoby być jeszcze więcej.

Przeczytaj również: Festiwal Smaku w Grucznie już za nami [zdjęcia]

Tak blisko

Rekordowa była też liczba wystawców. Na tyłach zabytkowego młyna rozstawiono 155 stoisk. Wśród nich znalazły się też te, których właściciele nie mieli nic wspólnego z produkcją żywności, co nie znaczy, że odwiedzając któryś z tych namiotów nie można było liczyć na poczęstunek. Dorodne jabłka z nowskich sadów i specjalnie przygotowane na ten cel cukierki kukułki w opakowaniu z herbem miasta serwowano w stoisku należącym do Nowego. - Chyba mało kto nie słyszał o tej imprezie - podkreśla Zbigniew Lorkowski, zastępca burmistrza Nowego. - Gruczno to doskonałe miejsce do promocji walorów turystycznych Nowego, a także nowskich smaków.

Na stoisku znalazły się także wybrane zdjęcia FotoNowiaków, ulotki i gadżety z logo gminy. Trudno powiedzieć czy odwiedziny w stoisku będą mieć przełożenie na wzrost liczby turystów w Nowem, ale w ocenie zastępcy burmistrza warto korzystać z promocji jaką zapewnia Gruczno. - Na imprezie było sporo mieszkańców Grudziądza, którzy przyznawali, że choć mieszkają tak niedaleko, nigdy nie byli w Nowem - podkreśla Lorkowski. - Oglądając materiały promocyjne zarzekali się, że przyjazd zobaczyć miasto.

Miasto na deser

Swoją szansę w Festiwalu Smaku dostrzegli też odpowiedzialni za informację turystyczną w Grudziądzu. Z myślą o festiwalu przygotowano 50 koszulek za napisem "Grudziądz na deser". Rozdano je mieszkańcom, którzy zadeklarowali, że pojadą do Gruczna w reklamowych koszulkach. - Gruczno od Grudziądza dzieli nieco ponad 30 km - tłumaczy Magdalena Jaworska-Nizioł, rzecznik prasowy UM w Grudziądzu. - Naszym celem było sprowokowanie uczestników festiwalu, zwłaszcza tych przyjezdnych z daleka, aby zdecydowali się jeszcze na wycieczkę do pięknego Grudziądza. Na pewno byli tacy, którzy dali się skusić.

Czytaj e-wydanie »

Zaplanuj wolny czas - koncerty, kluby, kino, wystawy, sport

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska