
Problem z dostępem do systemów lub dysków firmowych
Co piąty pracownik (21%) z doświadczył problemów z logowaniem do firmowego systemu lub nie mógł uzyskać dostępu do dysku wspólnego podczas home office. Utrudnienie stanowi m.in. brak dostępu do tzw. VPN-a, czyli prywatnej, wirtualnej sieci przedsiębiorstwa.
Rozwiązanie
W tym przypadku problem najlepiej jest zgłosić do działu IT lub bezpośrednio swojemu przełożonemu.

Brak odpowiedniego oprogramowania
6% badanych przyznało, że nie miało zainstalowanego oprogramowania niezbędnego do pracy, a 3% wskazało na brak komunikatora lub systemu do telekonferencji.
Rozwiązanie
Problem powinien rozwiązać dział IT. Jeżeli pracujemy na własnym komputerze, możemy poszukać bezpłatnego software'u. Na rynku dostępne są tak przydatne programy, jak Office Libre, Google Meet czy Trello.

Brak ochrony danych
Co dziesiąta osoba (9%) wyraziła obawy związane z bezpieczeństwem danych.
Rozwiązanie
Warto pamiętać o zabezpieczeniu urządzeń mobilnych hasłem. Nie należy go nigdzie zapisywać.