https://pomorska.pl
reklama

Nietypowy budynek przed Urzędem Marszałkowskim. Co to takiego? [zdjęcia]

Sara Watrak
Do urzędu już nie wejdziemy! Przed budynkiem stanął specjalny pawilon. Od teraz wszystkie dokumenty adresowane do marszałkowskiej administracji odbierane będą w mobilnym biurze podawczym. Wszystko po to, by chronić pracowników oraz interesariuszy.

Chociaż epidemia trwa, to niektóre sprawy urzędowe nie mogą czekać.

- Większość dokumentów przesyłana jest za pomocą ogólnopolskiej platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej), służącej do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej - mówi Beata Krzemińska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Również wnioski o dofinansowanie projektów ze środków unijnych oraz wnioski konkursowe składane są najczęściej przez internetowe generatory. Jak jednak przyznaje rzeczniczka, duża część korespondencji nadal dostarczana jest osobiście. - Są to w szczególności pisma mieszkańców regionu kierowane do gospodarza województwa oraz dokumenty dotyczące spraw terminowych - informuje Beata Krzemińska.

Warto przeczytać

Niekiedy wizyta w urzędzie jest niezbędna. Część interesariuszy woli dostarczyć pismo osobiście, dotyczy to w szczególności pilnych spraw. Właśnie dlatego przed Urzędem Marszałkowskim stanął specjalny pawilon.

- Powstał on powstał z myślą o bezpieczeństwie naszych interesariuszy i pracowników Urzędu Marszałkowskiego. Przekazywanie korespondencji i dokumentów odbywa się przez okienko podawcze z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. W ten sposób minimalizujemy ryzyko zakażenia koronawirusem – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Jeśli więc nie możemy załatwić naszej sprawy drogą elektroniczną bądź telefoniczną, zostaniemy obsłużeni w pawilonie przed Urzędem Marszałkowskim, na pl. Teatralnym. Jak zapewnia rzeczniczka instytucji, miejsce jest w pełni wyposażone, a urzędnicy odbierający korespondencję mają do dyspozycji komputery i telefony. Przyjmowanie dokumentów odbywa się z zachowaniem reżimu sanitarnego. W punkcie informacyjno-podawczym możemy także uzyskać wszelkie niezbędne informacji dotyczące spraw, którymi zajmuje się urząd. Beata Krzemińska zachęca jednak, żeby w czasie epidemii z pracownikami instytucji kontaktować się za pośrednictwem maila bądź telefonu.

Godziny pracy punktu informacyjno-podawczego:
poniedziałek: 8-15
wtorek: 8-16.30
środa: 8-15
czwartek: 8-15
piątek: 8-13.30

A co z funduszami europejskimi?

Osoby poszukujące informacji na temat możliwości wsparcia ze środków europejskich i aktualnych konkursów o dofinansowanie projektów unijnych mogą skorzystać z pomocy pięciu regionalnych punktów informacyjnych funduszy europejskich. Niestety, nie można udać się do nich osobiście. Zainteresowani proszeni są o kontakt telefoniczny bądź mailowy:

Pozostałe

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

1. Bydgoszcz
tel. 797 304 123, 660 691 644
e-mail: [email protected]

2. Grudziądz
tel. (56) 621 58 83, (56) 621 58 20, 797 304 124
e-mail: [email protected]

3. Inowrocław

tel. 797 304 125, (56) 621 59 04, (56) 621 59 05, (56) 621 58 87
e-mail: [email protected]

4. Toruń
tel. (56) 621 83 41, (56) 621 82 68, (56) 621 84 86 i (56) 621 84 09
e-mail: [email protected]

5. Włocławek:
tel. 797 304 126
e-mail: [email protected]

Trwa głosowanie...

Czy noszenie maseczek w miejscach publicznych powinno być bardziej egzekwowane?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska