https://pomorska.pl
reklama

Port Lotniczy. Spokojnie, do Warszawy jednak polecimy?

(wom, ast)
fot. sxc.hu
Z początkiem kwietnia Port Lotniczy Bydgoszcz może stracić codzienne połączenia z Warszawą, bo przewoźnikowi JetAir wygasa umowa. Marszałek województwa i niebawem największy akcjonariusz PLB uspokaja, że nic takiego się nie stanie.

www.pomorska.pl/bydgoszcz

Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

- Grozi nam sytuacja, gdzie od kwietnia nasze województwo nie będzie miało żadnego szybkiego połączenia ze stolicą Polski - mówi Krzysztof Wojtkowiak, prezes PLB. Pomysł portu to podzielenie się kosztami dofinansowania połączeń JetAir między Bydgoszczą i regionem.

Miesięcznie połączenia kosztują 90 tys. zł, rocznie - 1,2 mln zł. Wojtkowiak zaapelował do największych akcjonariuszy samorządowych o szybką decyzję o sfinansowaniu nowej umowy.

Piotr Całbecki, marszałek województwa, powiedział wczoraj, że samorząd nie rezygnuje z połączeń obsługiwanych przed Jetaira. - Możemy też dopłacać jako samorząd województwa, ale pod warunkiem, że Port Lotniczy będzie nadal płacił 1,2 miliona złotych rocznie - stwierdził.

Przypomnijmy, że Urząd Marszałkowski od miesięcy negocjuje z LOT-em obsługiwanie połączeń z Warszawą. - W przyszły wtorek bądź środę powinniśmy zakończyć negocjacje - zapowiedział Całbecki i podkreślił, że LOT-owskie połączenie z Warszawą będzie działać "może jeszcze w tym półroczu". Niewykluczone, że PLB będzie miał połączenie z Krakowem i jednym europejskim miastem: Paryżem, Rzymem lub Barceloną.

Umowę z austriackim udziałowcem na sprzedaż akcji PLB marszałek chce podpisać do końca czerwca.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
anty-troll
W dniu 26.03.2010 o 16:39, anty_czubecki napisał:

Ja jako bydgoszczanin nie zgadzam sie ,żeby Czubecki zabierał moje podatki na renowację starych bud w swoim mieście,dofinansowywanie jedynie wszystkiego co toruńskie.Niech w końcu nastąpi rozdział na dwa podregiony ,wówczas sami dofinansujemy lotnisko z którego będą latać wszyscy.


Nie odpisijcie na te bzdety. Nie karmcie bydgoskiego trolla.
a
anty_czubecki
Ja jako bydgoszczanin nie zgadzam sie ,żeby Czubecki zabierał moje podatki na renowację starych bud w swoim mieście,dofinansowywanie jedynie wszystkiego co toruńskie.Niech w końcu nastąpi rozdział na dwa podregiony ,wówczas sami dofinansujemy lotnisko z którego będą latać wszyscy.
~pawel~
W dniu 13.03.2010 o 09:07, Alien napisał:

Lotnisko w Bydgoszczy ma kłopoty, bo nasz region jest słabiutki gospodarczo.



zgadzam się z tym w 100% i dopóki to się nie zmieni bedziemy dokładać do lotniska pieniądze na które nas nie stać.
Też jestem zdania że nie w tej kolejności się to odbywa. najpierw powinny zostać stworzone podstawy pod rozwój lotniska czyli tzw popyt na jego usługi. Musimy najpierw zatem rozwinąć gospodarczo nasz region ale z kolei niby nie ma na to pieniędzy (bo trzeba dokładać do lotniska).
d
dd
W dniu 12.03.2010 o 18:40, BYLU napisał:

Port Lotniczy jest niezbędny. Myślenie takimi kryteriami jak u niektórych tu piszących jest żalosne. Ważne jest jest jednak to, aby celowo nie robić złej atmosfery wokół portu. Trzeba przede wszystkim chciec w niego inwestowac i tak naprawdę chciec jego rozwoju. Z tym niestety jest, delikatnie mówiąc, różnie. Dużo gadania, mało efektów. Ostatnie rozmowy z Ryan Air to farsa. Szkoda czasu na wywody dlaczego tak jest. Powiem krótko, potrzeba nowego marszalka wojewodztwa, z Bydgoszczy. Intrygi, obłuda, proby rolowania w wydaniu toruńskim cofa ten region w rozwoju!!! Czas z tym skończyć. Jedynie nadzieja w zjednoczonej ponad podzialy polityczne Bydgoszczy.P.S. Dzisiaj p. Całbecki zaprotestował wobec, jak to określił, manipulowaniu w kwestii wyboru nowego marszałka. O ironio, głowny manipulator i hochsztapler wojewodztwa wypowiada takie słowa. Obłuda w iście mistrzowskim wydaniu. Do czasu.



Niezbędne to jest powietrze, chleb i woda... Lotnisko jest potrzebne - z tym się zgadzam ale jak wszystko inne powinno być poparte argumentami. Innymi słowy do wszystkiego trzeba dojrzeć i mieć solidna osnowę. Myślę że wielu mieszkańcow Bydgoszczy wolałoby mieć ładne parki, sciezki rowerowe i piękna starówkę aniżeli lotnisko, które od kilku lat wznosi sie niby na wyżyny a tak naprawdę jeszcze się nawet nie odbiło.
Czym argumentuje Pan tą rzekomą niezbendnośc lotniska w Bydgoszczy? Tym samym co inni, którzy topią w nie miliony złotych w roku czyli promocją miasta?? Bzdura. Za te pieniądze mozna by nie tylko wyremontowac starówkę która jest wizytówka miasta ale dokonac innych modernizacji w tym równiez drogowych czy kolejowych (przez dworzec PKP przewija się kilkaset razy więcej osób niż przez lotnisko a wszyscy wiemy jak wygląda ). To własnie tego typu inwestycje promuja miasto a nie lotnisko na którym od kilku lat lądują srednio 4 samoloty jedego przewożnika. Nie w tej kolejności powinno to się odbywać. Najpierw wypromujmy miasto i sprawmy, żeby chcieli nas odwiedzać turyści, biznesmeni itd. a wtedy nie trzeba będzie topić kasy w lotnisko bo utrzyma się ono samo z siebie
A
Alien
Lotnisko w Bydgoszczy ma kłopoty, bo nasz region jest słabiutki gospodarczo.
B
BYLU
Port Lotniczy jest niezbędny. Myślenie takimi kryteriami jak u niektórych tu piszących jest żalosne. Ważne jest jest jednak to, aby celowo nie robić złej atmosfery wokół portu. Trzeba przede wszystkim chciec w niego inwestowac i tak naprawdę chciec jego rozwoju. Z tym niestety jest, delikatnie mówiąc, różnie. Dużo gadania, mało efektów. Ostatnie rozmowy z Ryan Air to farsa. Szkoda czasu na wywody dlaczego tak jest. Powiem krótko, potrzeba nowego marszalka wojewodztwa, z Bydgoszczy. Intrygi, obłuda, proby rolowania w wydaniu toruńskim cofa ten region w rozwoju!!! Czas z tym skończyć. Jedynie nadzieja w zjednoczonej ponad podzialy polityczne Bydgoszczy.
P.S. Dzisiaj p. Całbecki zaprotestował wobec, jak to określił, manipulowaniu w kwestii wyboru nowego marszałka. O ironio, głowny manipulator i hochsztapler wojewodztwa wypowiada takie słowa. Obłuda w iście mistrzowskim wydaniu. Do czasu.
W
W.
W dniu 12.03.2010 o 11:42, dd napisał:

Czytając artykuły w lokalnej prasie dotyczące PLB warto zadać sobie pytanie: czy jest sens utrzymywać lotnisko i dopłacać do niego gigantyczne pieniądze kiedy nie widac szans na jego prosperity w najblizszym czasie? Czy nie opatrznie rozumiemy promocję miasta Bydgoszcz za pomocą lotniska na którym ląduje zaledwie jeden przewoźnik. Myślę że pieniądze które są topione w błocie mogłyby zostać spożytkowane na remont satrówki czy rozwój infrstruktury drogowej. Takie działania z poewnością bardziej przyczyniły by się do promocji miasta aniżeli lotnisko, które jest nierenetowne i wszystko wskazuje na to, że przez najbliższe kilka lat takim pozostanie


Dodam tylko,że bilet do Warszawy w jedną stronę kosztuje 900zł i jeszcze ta pazerna,niby tania linia bezczelnie żąda od miasta dopłat!
T
Tradycja Misiakowska
Ale po co tak miliony ludzi stresować ?
d
dd
Czytając artykuły w lokalnej prasie dotyczące PLB warto zadać sobie pytanie: czy jest sens utrzymywać lotnisko i dopłacać do niego gigantyczne pieniądze kiedy nie widac szans na jego prosperity w najblizszym czasie? Czy nie opatrznie rozumiemy promocję miasta Bydgoszcz za pomocą lotniska na którym ląduje zaledwie jeden przewoźnik. Myślę że pieniądze które są topione w błocie mogłyby zostać spożytkowane na remont satrówki czy rozwój infrstruktury drogowej. Takie działania z poewnością bardziej przyczyniły by się do promocji miasta aniżeli lotnisko, które jest nierenetowne i wszystko wskazuje na to, że przez najbliższe kilka lat takim pozostanie

Wybrane dla Ciebie

Wyjmij z lodówki i podlej hortensje. Ogród utonie w kwiatach. Oto trik na kwitnienie!

Wyjmij z lodówki i podlej hortensje. Ogród utonie w kwiatach. Oto trik na kwitnienie!

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska