https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Prezes hali, która doczekała się demotywatora: - Czy mamy zrezygnować z 200 tys. zł przychodów z tych reklam?

(aga)
Hala doczekała się demotywatora.
Hala doczekała się demotywatora.
Polska naśmiewa się, że ogromna liczba reklam gwarantuje darmowe docieplenie hali widowiskowo-sportowej w Świeciu. Prezes spółki, która zarządza halą tłumaczy, że na reklamach zarobił już ponad milion złotych.

Nie było postów dotyczących Świecia na znanym portalu demotywatory.pl, stąd wielka popularność demotywatora poświęconego hali widowiskowo-sportowej w Świeciu (na zdjęciu obok) w powiecie świeckim. Komentują go również nasi Czytelnicy, wedle których zarządzający halą faktycznie przesadzili z liczbą reklam na budynku.
- Może nowe przepisy dotyczące ładu przestrzennego zakłócanego przez chaotyczne reklamy unormują ten problem - wskazują.
- Skandalem byłoby podobne zaklejenie basenu, skoro gmina chwali się jego nowoczesną architekturą - dorzucają inni Czytelnicy.
Zarząd Vistula-Park Świecie, który administruje halą w Świe-ciu, wydał w tej sprawie oświadczenie: "Zdajemy sobie sprawę, że ilość reklam na elewacji obiektu Hali Widowiskowo-Sportowej w Świeciu może niektórym osobom przeszkadzać i godzić w ich poczucie estetyki. Wytłumaczenie jest jednak proste. Decydując się na komercjalizację tej przestrzeni, kierowaliśmy się przede wszystkim czynnikami ekonomicznymi. Autorowi/prześmiewcy łatwo formułować sądy, nie ma jednak pojęcia o realiach, a te są takie, że spółka rocznie pozyskuje około 200 tys. zł brutto z reklam i kontraktów sponsorskich. Należy dodać, że dzięki współpracy z Agencją Reklamową Mega-Media, ta tendencja utrzymuje się od sześciu lat, to oznacza, że przez ten czas pozyskano kwotę w wysokości ponad 1,2 mln zł brutto! O tyle właśnie miasto wydaje mniej, a jednocześnie Państwo ze swoich podatków za utrzymanie obiektu. Jak więc widać nie mówimy tu o kwocie "kilku", lecz kilkudziesięciu tysięcy w skali roku, a przez kilka lat uzbierało się ponad milion złotych. Staramy się, aby udostępnione powierzchnie reklamowe były ujednolicone co do rozmiarów i nie zawierały treści kontrowersyjnych. Rolą Zarządu spółki jest przede wszystkim dbanie o interes finansowy obiektu, gdzie możliwości pozyskiwania środków na bieżącą działalność są dość ograniczone. Potencjalny zysk z organizowanych imprez to mit w obliczu frekwencji podczas płatnych eventów, czego dowodem jest ilość imprez, które były odwoływane przez organizatorów lub organizowane na granicy opłacalności.
Oczywiście jesteśmy gotowi do merytorycznej dyskusji, jednak czym innym jest chwilowo zabłysnąć na portalu o charakterze satyrycznym, a czym innym brać odpowiedzialność za zarządzanie i finanse takiego obiektu jak Hala Widowiskowo-Sportowa.
Jednocześnie uspokajamy Państwa poczucie estetyki, że obiekt basenu, który za kilka miesięcy będzie dostępny mieszkańcom Świecia nie będzie w ten sposób komercjalizowany z prostej przyczyny - inny będzie jego profil. O ile o wyniku finansowym basenu w największej mierze decydują klienci indywidualni, którzy są największymi sponsorami miejskiej pływalni, tak hala to obiekt, którego funkcjonowanie byłoby bardzo utrudnione bez wsparcia od zaprzyjaźnionych od lat przedsiębiorców, którym serdecznie dziękujemy za pomoc - wyjaśnia prezes Tomasz Keller.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
piotr2

Czy mamy zrezygnować z 200 tysięcy przychodów z reklam, którymi obwieszono halę sportową? Nie wiem, ale proponuję obwiesić reklamami także basen i bibliotekę, bo moim zdaniem, również są budowane w beznadziejnych miejscach, które raczej nie zapewnią ich utrzymania. Może zaprzyjaźnione firmy również tam sypną groszem?

G
Gość

Zdajemy sobie sprawę, że ilość reklam na elewacji obiektu Hali Widowiskowo-Sportowej w Świeciu może niektórym osobom przeszkadzać i godzić w ich poczucie estetyki. 

Nie o ilość głównie chodzi… Zarówno estetyka budynku jak i jej poczucie przez nas – mieszkańców, cierpią z powodu rozmiaru i koszmarnego wyglądu tych reklam! Przecież można było opracować jakieś standardy ekspozycji i formy, zapanować nad typografią i kolorystyką, a nie pozwalać na produkowanie takiej tandety! Każda reklama jest z innej „bajki”! Przecież to wygląda jak jeden, wielki śmietnik! Czym niby w tym wszystkim zajmuje się agencja, skoro nie pilnuje takich podstaw? Z reklam można czerpać zyski, ale trzeba to robić z głową, a nie demolować front takiego budynku! Przejedź się człowieku po różnych miastach Polski i zobacz, jak to jest zrobione. Zaprezentuj nam taką pstrokaciznę, do jakiej dopuściłeś w Świeciu! 

j
ja
W dniu 01.06.2015 o 11:58, pani od polskiego napisał:

Ciulu jeden, zapamiętaj, że pisze się: Po linii najmniejszego oporu

Ceca, to Ty?!

p
pani od polskiego
W dniu 31.05.2015 o 22:51, ja napisał:

Dokładnie, zarząd sobie nie radzi. Nie ma pomysłu na halę, na imprezy, na ogólne zagospodarowanie. A zapaskudzenie frontu reklamami jest pójściem po najmniejszej linii oporu.

Ciulu jeden, zapamiętaj, że pisze się: Po linii najmniejszego oporu

j
ja
W dniu 01.06.2015 o 10:47, Tomasz napisał:

Ekonomia ekonomia. Kazdy chce zarobic. Nie rozumiem tylko ogolnego przekonania o "estetyce" budynkow hali, biblioteki czy basenu. Ostatniego jeszcze nie widzialem ale dwie pierwsze pozycje to brzydkie klocki z kolorytem rodem z PRL. Ten desig bardzo szybko sie zestarzeje.

Tony reklam na pewno tej estetyki nie poprawiają. Budynki same w sobie nie są złe.

T
Tomasz
Ekonomia ekonomia. Kazdy chce zarobic. Nie rozumiem tylko ogolnego przekonania o "estetyce" budynkow hali, biblioteki czy basenu. Ostatniego jeszcze nie widzialem ale dwie pierwsze pozycje to brzydkie klocki z kolorytem rodem z PRL. Ten desig bardzo szybko sie zestarzeje.
p
ppp

A ile rocznie wynosi wynagrodzenie wszystkich osób zatrudnionych w hali? Może lepiej szukać oszczędności w wynagrodzeniach oraz w redukcji etatów??? Najłatwiej wywiesić mnóstwo reklam...

j
jaca

Na nowej bibliotece tez jest dużo komercjalnej powierzchni na elewacji (nie zapomnijmy o OKSiRze, Urzędzie Miasta) iiiile miejsca na reklamy!!

T
Tomek

Ale już nie jest, proste.

j
ja

Dokładnie, zarząd sobie nie radzi. Nie ma pomysłu na halę, na imprezy, na ogólne zagospodarowanie. A zapaskudzenie frontu reklamami jest pójściem po najmniejszej linii oporu.

W
W.....

ha ha ha :)

Panie kelr cofnij sie pan do dnia, w którym startował pan w konkursie na szefa hali i co pan proponował jak bedzie się hala utrzymywała ! i to samo proponuję pani skarbnik z um ! :)

Przypominam że pan jak i pani twierdzili że taki obiekt jest w stanie być samowystarczalny ! iiiii??????

Słabi jesteście albo... to co innego !

Elewacja, to co się odbywa na hali i nawet parkiet na hali to wszystko jest poniżej krytyki!

Hala tylko żyje podczas miernej stalexligi.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska