Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Raport Internet Standard: wszystko o sklepach w internecie

wit, za Internet Standard
Największe przychody w 2009 roku osiągnął sklep  Neo24.pl, odnotowując prawie trzykrotny wzrost przychodów
Największe przychody w 2009 roku osiągnął sklep Neo24.pl, odnotowując prawie trzykrotny wzrost przychodów sxc.hu
Ubiegły rok był zdecydowanie lepszy finansowo dla polskich sklepów internetowych niż rok poprzedni - w 2009 roku 87% respondentów osiągnęło zysk netto (73% rok wcześniej) - wynika z czwartego raportu o polskim rynku ecommerce opublikowanego przez redakcję serwisu Internet Standard .

Zyski netto badanych firm oscylowały między 100 tys. zł a 500 tys. zł, sprzedaż netto poniżej 10 tys. zanotował jedynie co jedenasty sklep. Prawie 70% istniejących sklepów internetowych poprawiło swoje zyski w porównaniu do poprzedniego roku.

Co trzeci sklep w 2009 roku obsługiwał od 1 do 5 tys. zamówień, a dwa na trzy zwiększyły liczbę zamówień w porównaniu do roku poprzedniego. Liczba klientów internetowych sklepów systematycznie wzrasta - co czwarty sklep w 2009 roku obsłużył od 1 tys. do 5 tys. klientów.

W raporcie zaprezentowane są wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w sierpniu 2010 r. we współpracy z Wydziałem Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Polskie sklepy internetowe odpowiedziały na 37 szczegółowych pytań dotyczących organizacji sprzedaży, marketingu, infrastruktury informatycznej i bezpieczeństwa, logistyki, a także osiągniętych wyników finansowych i perspektyw na najbliższe lata

Największe przychody w 2009 roku osiągnął sklep Neo24.pl, odnotowując prawie trzykrotny wzrost przychodów (z 52 do 145 mln zł) przy tylko dwukrotnie zwiększonym ruchu. Drugą pozycję zajął sklep Electro.pl, awansując z miejsca czwartego w roku ubiegłym, zwiększając zarówno przychody, jak i oglądalność witryny. Na pozycji trzeciej uplasował się Komputronik.pl.
Poprzedni lider - Agito.pl - musiał się pożegnać z najwyższym podium. Przychody sklepu spadły ze 174 do 101 mln zł, co dało mu dopiero piątą lokatę w aktualnym zestawieniu.

Merlin.pl w 2009 r. nieznacznie zwiększył swoją sprzedaż i uplasował się na czwartej pozycji. Lepiej poradził sobie jego najważniejszy rywal - Empik.com, który według szacunków Internet Standard osiągnął w ubiegłym roku 40-proc. wzrost obrotów.

Szczegółowy raport rynku ecommerce znajdziesz tutaj
Udostępnij

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska