Dwa lata temu prezydent Marek Wojtkowski powołał zespół ds. promocji kultury Włocławka, który po wielogodzinnych spotkaniach zadecydował on, że tzw. Włocławki, wyroby fajansowe z różą będą promowały nasze miasto.
- Róża kujawska stała się kulturowym znakiem wyrobów fajansowych - mówi Barbara Moraczewska, zastępca prezydenta ds. edukacji i spraw społecznych. - Będziemy starali się promować ten znak, przedstawiać na różnego rodzaju produktach w naszym mieście - dodaje.
I tak ratusz wspólnie z Galerią Sztuki Współczesnej ogłosił konkurs na małą formę użytkową "Włocławki - nowa odsłona". Wpłynęło 7 prac, z których 6 poddano ocenie.
Zwycięski projekt doczekał się produkcji. Nią zajęła się Fabryka Fajansu we Włocławku, a zatem kontynuatorka słynnych zakładów ceramicznych, które istniały we Włocławku od 1874 do 1990 roku.
Przyborniki dostępne będą we Włocławskiej Informacji Turystycznej za około 50 zł. Zapakowane będą w pudełka, na których znajduje się herb miasta. Jak zapowiada wiceprezydent Moraczewska, za chwilę należy spodziewać się kolejnego konkursu na małą formę użytkową.
Klimat w kraju się zmieni. Zagrożenie dla Polski i świata.
