Sprawa jest nietypowa. Słup energetyczny na prywatnej posesji w Lubiczu Dolnym zazielenił się od pnączy, w dodatku jeszcze jest zlokalizowany bardzo blisko świerku.
- Gałęzie drzewa wrastają w linie energetyczne i słup i stwarzają zagrożenie. Od wilgoci strzelają nam bezpieczniki w domu - opisuje sprawę Mariusz Węgrzyn z Lubicza Dolnego, na którego posesji stoi słup.
Mężczyzna zapewnia, że już w połowie lipca zgłosił sprawę do spółki Energa-Operator, licząc, że skoro chodzi o słup energetyczny firma szybko zajmie się jego oczyszczeniem. Postarał się też o zezwolenie na wycinkę drzewa. Próbował zorganizować oczyszczanie słupa energetycznego na własną rękę, ale nikt nie chciał się podjąć prac bez wsparcia fachowców - energetyków.
- Zezwolenie na wycinkę drzewa wydaje się na określony czas, czekam od półtora miesiąca, gdy dzwoniłem na pogotowie energetyczne kilka dni temu znów kazano mi czekać... - rozkłada ręce Mariusz Węgrzyn.
- Ze zgłoszenia wynika, że nie ma zagrożenia dla życia ludzkiego ani pracy urządzeń - stwierdza Lidia Serbin-Zuba, rzecznik prasowy Energa Operator. - Gdyby takie niebezpieczeństwo istniało, natychmiast wysłalibyśmy elektryków na miejsce i zlecilibyśmy wycinkę firmie zewnętrznej.
PRZERWY W DOSTAWIE PRĄDU - BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
Jak informuje rzecznik, w całym Lubiczu sieć jest zaizolowana, gałęzie nie stanowią więc problemu.
- Oględziny na miejscu zaplanowaliśmy wstępnie na czwarty kwartał tego roku, ale w tych dniach zaplanowaliśmy jednak oględziny odcinka linii pod kątem usunięcia drzewa z działki - informuje rzecznik Energa Operator. - Deklarujemy też pomoc w postaci nieodpłatnego opuszczenia przewodów linii niskiego napięcia, tak aby umożliwić wycinkę drzewa panu Mariuszowi Węgrzynowi.
Dlaczego mieszkaniec Lubicza nie dostał tak kompletnej informacji i wsparcia od razu, gdy po raz pierwszy zgłaszał sprawę pod numer pogotowia 991, nie wiadomo.
Rzecznik odpowiada za to, w jaki inny sposób klient może zgłosić podobny problem - przez formularz w internecie na stronie www.energa-operator.pl (zakładka dla klientów). Można nawet załączyć zdjęcie.
Oczywiście nie ma gwarancji, czy internetowe zgłoszenie sprawi, że otrzymamy pełną odpowiedź, czy i kiedy sprawa zostanie rozwiązana.