https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Spadła liczba pasażerów bydgoskiego lotniska

(WOM)
Razem z tradycyjnie już dołującą Łodzią oraz lotniskiem Babimost odprawiliśmy mniej pasażerów.[/b] Spadek wynosi 
1 proc. - to 337,6 tys. odprawionych osób.
Razem z tradycyjnie już dołującą Łodzią oraz lotniskiem Babimost odprawiliśmy mniej pasażerów.[/b] Spadek wynosi 
1 proc. - to 337,6 tys. odprawionych osób. Archiwum
Tylko trzy porty lotnicze w Polsce pogorszyły swoje wyniki w ubiegłym roku. Wśród nich jest, niestety, 
nasz - bydgoski.


Są natomiast małe krajowe porty lotnicze, które mogą się pochwalić wzrostem. Największy sukces odnotował Szczecin - wzrost wyniósł tu 13,4 proc. - odprawiono 467,9 tys. pasażerów. Motorem napędowym dla portu w Goleniowie był rozwój oferty LOT aż o 53,2 proc. Na tym tle bardzo przyzwoite wzrosty oferty Wizz Air (o 10,8 proc.) i Ryanaira (o 8,2 proc.) wypadają zdecydowanie gorzej.

Jeden z trzech 
ze spadkami

Inne małe porty już takich wzrostów nie mają, ale rozwijają się dość wyraźnie. Nawet Rzeszów zwiększył liczbę pasażerów o 3 proc., do 664 tys. - to głównie dzięki połączeniom oferowanym przez Ryanaira. Niestety, w grupie tej nie ma bydgoskiego Portu Lotniczego. Razem z tradycyjnie już dołującą Łodzią oraz lotniskiem Babimost odprawiliśmy mniej pasażerów. Spadek wynosi 
1 proc. - to 337,6 tys. odprawionych osób. Słaby rezultat kujawsko-pomorskiego lotniska jest skutkiem ograniczenia oferty Ryanaira o 1,9 proc. oraz braku przekierowań Wizz Air z Gdańska. „Nie pomogło nawet zwiększenie podaży miejsc przez Lufthansę o 49 proc.” - oceniają analitycy portalu pasażer.com.

Będzie więcej lotów

Władze bydgoskiego portu o spadku jednak nie mówią. 
- Na wyrównany w stosunku do ubiegłego roku wynik wpłynęły dodatkowe, wtorkowe loty Lufthansy, nowe połączenie sezonowe Bydgoszcz - Rzym oraz konsekwentne zwiększanie oferowania lotów Ryanair do Londynu Stansted - z 5 do 6 tygodniowo w okresie zimowym - uważa Tomasz Moraczewski, prezes PLB. - Rok 2016 to również zakończenie ważnej dla pasażerów inwestycji, znacznie powiększającej terminal lotniska. Stabilny rozwój Lufthansy zaowocował kolejnym zwiększeniem oferowania lotów do Frankfurtu. Już od 27 marca 2017 r. do jednego z głównych lotnisk przesiadkowych mieszkańcy regionu będą mogli latać codziennie. Od 27 kwietnia wracają loty Bydgoszcz - Rzym, obsługiwane przez MistralAir.

Połączenie do Warszawy 
pomoże portowi?

Tymczasem wciąż nie wiadomo, czy uda się reanimować połączenie lotnicze Bydgoszcz - Warszawa. Zabiegają o to parlamentarzyści ziemi bydgoskiej. Ze strony LOT mają zapewnienie, że samoloty do obsługi połączenia się znajdą, ale to Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski musi podjąć decyzję, czy ogłosić przetarg.

- Uruchomienie nowego połączenia lotniczego wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, sięgającymi od kilku do kilkunastu milionów rocznie - zauważa Olgierd Sobkowiak, przewodniczący Rady Nadzorczej Portu Lotniczego Bydgoszcz. - Decyzję o nowym połączeniu musi więc poprzedzić głęboka analiza potrzeb i kosztów. O ewentualne decyzje i kroki oraz zaangażowanie finansowe należy zapytać także pozostałych akcjonariuszy. Sytuacja regionalnych polskich lotnisk jest trudna. Tylko w grudniu 2016 roku z budżetu województwa kujawsko-pomorskiego przekazaliśmy 7,5 mln złotych na ratowanie bieżącej sytuacji finansowej lotniska.

W Polsce nie jest źle

Warto dodać, że w skali kraju perspektywy dla portów lotniczych są bardzo optymistyczne - latamy coraz więcej i chętniej, a zdecydowana większość portów lotniczych poprawiła swoje wyniki w porównaniu z 2015 rokiem. W sumie w 2016 roku o około 12,5 procent wzrosła liczba odprawionych pasażerów, choć granicy 35 mln nie udało się przekroczyć.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
obywatel
W dniu 23.01.2017 o 09:57, Gość napisał:

A to dlatego że mieszkasz w tym wojewodztwie i tyle. Poza tym to ten twój łysol z wioski pod Lubiczem doprowadził do takiej stagnacji !!!!! Pretensje to do siebie i do swojego przydupasa !!!

 

Czy łysol kiedyś odpowie za wszystkie swoje POdłości?

1 robert
W dniu 07.02.2017 o 19:26, opinia z forum napisał:

Trzeba powiedzieć sobie otwarcie! Bez wyrzucenia z bydgoskiego lotniska tych toruńskich przygłupów nigdy nie będzie dobrze!!! Ciekawe, że w Olsztynie potrafią załatwić Wizz Air, aby lądował w Szymanach po roku działalności tutejszego Portu Lotniczego, a dziwnym trafem z bydgoskiego nie można tego osiągnąć po 10 latach działalności.

 

Czy CBA sprawdza wszystkie przekręty Całbeckiego i spóły?

o
opinia z forum

Trzeba powiedzieć sobie otwarcie! Bez wyrzucenia z bydgoskiego lotniska tych toruńskich przygłupów nigdy nie będzie dobrze!!! Ciekawe, że w Olsztynie potrafią załatwić Wizz Air, aby lądował w Szymanach po roku działalności tutejszego Portu Lotniczego, a dziwnym trafem z bydgoskiego nie można tego osiągnąć po 10 latach działalności.

 

p
pasożyty z CT
W dniu 05.02.2017 o 11:03, precz z sitwą toruńską napisał:

Moraczewski robi to co mu przykazał WRÓG Bydgoszczy P. Całbecki czyli niszczy lotnisko w Bydgoszczy i za to jeszcze mu płaci z bydgoskich podatków?

 

A i tak POmimo niszczenia Bydgoszczy od 3 kadencji przez Całbeckiego-skutecznego dla Torunia i jego kolesia barona też POmylonego (zamiast dbać o region oni dbają tylko o swój okręg wyborczy), tow. T. Leńca pensje w Bydgoszczy są wyższe-

co czwarty torunian zarabia mniej niż 2,6 tys.zł.Bydgoszcz płaci lepiej.

 

p
precz z sitwą toruńską
W dniu 24.01.2017 o 14:55, obywatel napisał:

W tekście nikt się nie zająknął, że Bydgoszcz jest jedynym polskim lotniskiem bez połączenia z innym polskim lotniskiem. Bez zgody Tuska (młodego Tuska wożącego pasażerów z Bydgoszczy na lotnisko w Gdańsku) nic się nie zmieni. Lufthansa ma interes w obsłudze Bydgoszczy, a władze lotniska i samorządowe, niczego sami nie potrafią zorganizować. Jeśli połączenie z Warszawą nie będzie zgrane przesiadkowo z innymi atrakcyjnymi kierunkami z Warszawy, to nie ma ono sensu. Parlamentarzyści niech sobie jeżdżą pociągiem, a nie latać za dopłatą z pieniędzy samorządowych. Prezes Moraczewski jest tak zapatrzony w Całbeckiego, że nawet nie odpowiada na maile pasażerów pytających o przyszłość portu lotniczego.

 

Moraczewski robi to co mu przykazał WRÓG Bydgoszczy P. Całbecki czyli niszczy lotnisko w Bydgoszczy i za to jeszcze mu płaci z bydgoskich podatków?

o
obywatel

W tekście nikt się nie zająknął, że Bydgoszcz jest jedynym polskim lotniskiem bez połączenia z innym polskim lotniskiem. Bez zgody Tuska (młodego Tuska wożącego pasażerów z Bydgoszczy na lotnisko w Gdańsku) nic się nie zmieni. Lufthansa ma interes w obsłudze Bydgoszczy, a władze lotniska i samorządowe, niczego sami nie potrafią zorganizować. Jeśli połączenie z Warszawą nie będzie zgrane przesiadkowo z innymi atrakcyjnymi kierunkami z Warszawy, to nie ma ono sensu. Parlamentarzyści niech sobie jeżdżą pociągiem, a nie latać za dopłatą z pieniędzy samorządowych. Prezes Moraczewski jest tak zapatrzony w Całbeckiego, że nawet nie odpowiada na maile pasażerów pytających o przyszłość portu lotniczego.

G
Gość
JASNE WIECEJ LOTOW DO LONDYNU A DO LIVERPOOLU ZLIKWIDOWANE Z 3 LATA TEMU!
p
precz z bandą toruńską
W dniu 23.01.2017 o 12:27, Gość napisał:

 nawet latanie raz w miesiacu nie mozna nazwac częstym a co dopiero dwa trzy razy w roku na wakacje 

 

Nieudacznicy ,złośliwcy toruńscy-miasto A ,wg. Całbeckiego skutecznego dla Torunia,opłacani głównie z bydgoskich podatków, robią wszystko,żeby lotnisko w Bydgoszczy toczyło się po równi pochyłej?

G
Gość
W dniu 23.01.2017 o 09:00, Krystynka napisał:

I wcale się nie dziwię,bo nie ma wczym wybierać.Ja często latam,lecz tam gdzie atrakcyjny kierunek na wakacje i niska cena.Wybieram więc Modlin lub Berlin Schynefeld.gdzie za śmieszne pieniazki może polecieć do ciepłych krajów w zimowych miesiącach u nas.Kierunek Londyn Czy Dublin jest dla tych co tam pracują.Luftfansa jest bardzo droga jako punk przediadkowy.lepiej już jechać do Schynefeldu i stamtąd bezpośrednio.do wybranego kraju.Ryanair otworzy od kwietnia świetne kierunki dotąd niedostępne,oczywiscie nie z Bydgoszczy.Z Gdańska Modlina czy Poznania.

 


nawet latanie raz w miesiacu nie mozna nazwac częstym a co dopiero dwa trzy razy w roku na wakacje

z
zzitowany_mimo_woli

Zdziwienie? Jak wszystkie kierunki oddają do Gdańska i do Poznania bo się boją, że stołki stracą.

h
hi-hi
W dniu 23.01.2017 o 10:57, Hahahaha ! napisał:

Niedługo dostaniesz list polecony z prokuratury zawierający postanowienie o zasięgnięciu opinii biegłego informatyka, który ustali po IP twoje personalia, a następnie wezwanie do sądu na rozprawę o zniesławienie art. 216 Kodeksu Karnego. Pozdrawiam.

 

Ty już zostałeś namierzony przez prezydenta Bydgoszczy, deb***u -tak się podpisujesz,za ordynarne opluwanie prezydenta Bydgoszczy na wszystkich forach,że znasz z autopsji?

Teraz czekasz na list od rektora UKW??

Kto nazywa Bydgoszczan bydłem ,pastuchu?

b
bart.
W dniu 23.01.2017 o 10:32, Pasażerka napisał:

Córka woli latać z Poznania - na lotnisku  w Bydgoszczy obsługa jest fatalna. nadgorliwość w sprawdzaniu bagażu i pasażerów masakryczna. Nie ma co się dziwić, że spada ilość pasażerów. 

 

Jaki szef lotniska Moraczewski namaszczony przez speca od gęsi WROGA Bydgoszczy P. Całbeckiego taka obsługa?

Mój syn też leciał latem z Poznanie ,bo leniom ,nieudacznikom toruńskim nie chciało się ,nie POtrafili, uruchomić lotów do Bułgarii?

P
Pasażerka

Córka woli latać z Poznania - na lotnisku  w Bydgoszczy obsługa jest fatalna. nadgorliwość w sprawdzaniu bagażu i pasażerów masakryczna. Nie ma co się dziwić, że spada ilość pasażerów. 

d
do debila z CioTy
W dniu 23.01.2017 o 09:22, deb*** po UKW napisał:

Szczerze to ten prowincjonalny przestanek lotniczy (bo międzynarodowym portem tego nazwać nie można) koło rolniczej kujawskiej "metropolii" należy jak najszybciej zlikwidować ! Szkoda pompować pieniądze w tego biznesowego trupa. Od początku na inicjatywa skazana była na porażkę. Może sołtys Bruski dalej sam pociągnie ten wózek ? Z jakiej racji wszyscy w kujpomie mają wyrzucać swoje ciężko zarobione pieniądze ?

 

Wszyscy już przecież wiedzą,ze jesteś deb***em ,pastuchem ze słynnego krowiego mostku, z brzydkiego ,zakompleksionego ,pasożyta Torunia, nad śmierdzącą strugą toruńską, takim PGR-em ,któremu marzyła się METROPOLIA z Bydgoszczą ,grodem Kazimierza Wielkiego.

 

Po co jeszcze przypominasz kim jesteś,czerwony buraku, wielbicielu byłego komucha tow. M. Zaleskiego i jego podopiecznego Pietrka Gęś-Caubeckiego, zaocznego biologa -gadologa,który z tego regionu uczynił gorzej niż ścianę wschodnią?

G
Gość
W dniu 23.01.2017 o 09:22, deb*** po UKW napisał:

Szczerze to ten prowincjonalny przestanek lotniczy (bo międzynarodowym portem tego nazwać nie można) koło rolniczej kujawskiej "metropolii" należy jak najszybciej zlikwidować ! Szkoda pompować pieniądze w tego biznesowego trupa. Od początku na inicjatywa skazana była na porażkę. Może sołtys Bruski dalej sam pociągnie ten wózek ? Z jakiej racji wszyscy w kujpomie mają wyrzucać swoje ciężko zarobione pieniądze ?

A to dlatego że mieszkasz w tym wojewodztwie i tyle. Poza tym to ten twój łysol z wioski pod Lubiczem doprowadził do takiej stagnacji !!!!! Pretensje to do siebie i do swojego przydupasa !!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska