W czwartej edycji, prowadzonego przez Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, konkursu „Pomysł na własną firmę” nagrodzono cztery projekty.
Nagrody - przyznane przez rektora UMK, po zasięgnięciu opinii Rady Innowacji i Wdrożeń - mają formę stypendiów. Fundusze mają wesprzeć przedsiębiorczość i innowacyjność wśród pracowników, doktorantów i studentów UMK, którzy jako autorzy projektów konkursowych zmierzają do utworzenia spółki spin off lub wesprą komercjalizację wyników badań naukowych i innowacyjny rozwój uniwersytetu.
- Cztery nagrodzone projekty zdecydowanie się wyróżniały - mówi dr Damian Walczak, wicedyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości. - Autorów pozostałych pomysłów zaprosiliśmy do Startup Campus UMK, gdzie będą mogły zostać dopracowane.
Zobacz także:Przedsiębiorca: - Nikt nie konsultował pomysłu uzdrowiska. Prezydent: - To nieprawda
Doceniono przedstawiony przez dr Beatę Szefler, pracownika Wydziału Farmaceutycznego UMK, projekt produkcji kosmetyków naturalnych oraz kremów i maści leczniczych. Laureatami zostali także mgr Włodzimierz Juśkiewicz (pracownik Wydziału Nauk o Ziemi UMK), który przedstawił koncepcję produkcji sond do poboru osadu dennego w zbiornikach naturalnych i sztucznych, oraz reprezentujący ten sam wydział doktorant mgr Marcin Sobiech i student informatyki stosowanej Jakub Ciach za projekt eduMapa, wspierający kształcenie za pomocą nowoczesnych technologii.
W uczelnianym konkursie pomysłem na własny biznes błysnęli także Krzysztof Ratajczak, Michał Manista i Marek Słupczewski - studenci Wydziału Prawa i Administracji UMK, którzy opracowali projekt rozwoju narzędzia online, pomagającego w przygotowywaniu pism procesowych.
Zdobyta przez nich nagroda wiąże się bezpośrednio z sukcesem drugiego naboru do programu preinkubacji prowadzonego w Startup Campus UMK, w którym ich projekt został nagrodzony. Teraz, dzięki przyznanemu stypendium, studenci będą mogli założyć spółkę spin off UMK, oferującą innowacyjne rozwiązanie na rynku porad prawnych, wykorzystujące do tego celu nowoczesne technologie. Czy osiągną sukces? - Rynek zweryfikuje, czy jest to dobry pomysł na biznes - zaznacza dr Damian Walczak. - Projekt studentów prawa był dopracowany w szczegółach. Humanistyczną rzecz autorzy potrafili ubrać bardzo innowacyjnie i technologicznie.
Na pewno dobrze to rokuje prowadzonemu na UMK programowi preinkubacji (studenci, doktoranci i pracownicy naukowi wspólnie z mentorami rozwijają swoje innowacyjne produkty i usługi, uczą się m.in. tworzenia modeli biznesowych, zarządzania projektem, zespołem i własnością intelektualną), którego pierwsza edycja też zakończyła się sukcesem. Anna Krygier i Mateusz Zmudziński, doktoranci Instytutu Historii UMK, po uzyskaniu dofinansowania od rektora w konkursie „Pomysł na własną firmę”, zdecydowali o założeniu spółki Instytut Promocji Historii, która za cel stawia sobie wprowadzenie humanistyki w kręgi biznesu.
Pogoda na dzień (14.12.2016) | KUJAWSKO-POMORSKIE
Źródło: TVN Meteo Active/x-news
