https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruń. Karawela odpływa. Nie będzie linii do Portu Drzewnego?

Wojciech Giedrys, [email protected]
Tak ma wyglądać centrum handlowe wybudowane w Toruniu przez Karawelę
Tak ma wyglądać centrum handlowe wybudowane w Toruniu przez Karawelę projekt Biura SUD Architekt Polska
Karawela, która miała wybudować potężne centrum handlowe na Polchemie, zrywa umowę z miastem. W ramach niej spółka miała przekazać na inwestycje miejskie 20 mln zł, w tym 9 mln zł na linię tramwajową do Portu Drzewnego.

Jak ustaliliśmy, wczoraj miejscy urzędnicy spotkali się z przedstawicielami spółki. Karawela zdecydowała się zerwać umowę podpisaną z miastem w kwietniu 2009 r. Zgodnie z nią inwestor miał się dołożyć m.in. do budowy linii tramwajowej do Portu Drzewnego (9 mln zł), kolektorów kanalizacji deszczowej (6 mln zł), a także modernizacji i przebudowy dróg (wjazdy do galerii i rondo przy ul. Pera Jonssona), co zostało wycenione na 3 mln zł. Zobowiązał się też przekazać 700 tys. zł na toruński sport - w tym przypadku klub hokejowy.

Decyzja Karaweli stawia pod znakiem zapytania budowę linii tramwajowej do Portu Drzewnego, która miała obsługiwać Motoarenę, centrum handlowe, świątynię i aquapark przy ul. Starotoruńskiej.

Czytaj także: Tramwaj dobije do Portu Drzewnego

Oszacowano ją na ok. 30 mln zł. Prawie połowa miała pochodzić z unijnej dotacji. 9 mln zł miała przekazać Karawela, a wkład miasta miał wynieść 6 mln zł.

Co z inwestycją na Polchemie? Karawela chce przesunąć jej realizację na 2015 r. Zmieni się też koncepcja kompleksu. Ma on powstać na planie sześciokątu i przypominać np. centrum handlowe Atoll we francuskim Angers. Jeszcze nie udało nam się uzyskać komentarza zarządu Karaweli. W ciągu pół godziny magistrat ma wydać komunikat w tej sprawie.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pastuch toruński
pierniku jak zwykle madrze i rozwaznie , dziękuje pierniku za ten post
ps
prosze nie przejmowac się takimi hehehe, moherskimi

i im podobnymi
niech pan wierzy , ze naprawde wielu torunian pana wspiera
nieskromnie przy tej okazji dodam ,że i ja tez juz wielokrotnie na tym forum pisalem , ze za obecny marazm spoleczno-ekonomiczny w Toruniu odpowiadaja wylacznie jej mieszkancy ,torunianie Zgadzam się wiec w całosci z poczyniona refleksja.Im szybiej to zrozumiemy ,tym lepiej dla nas
pozdrawiam
t
torunczyk
CI CO RZADZA TORUNIEM TO JACYS NIEUDACZNICY ,WIADOMO ŻE HIPERMARKIETY NAJBARDZIEJ POTRZEBNE SA NA LEWEJ STRONIE WISŁY TAM TORUN JEST NAJBARDZIEJ ROZWOJOWY TYLKO IDIOTA W DZISIEJSZYCH CZASACH WYBUDUJE TESKO NA DRODZE MIEDZYMIASTAMI, JAR TO NASTEPNA PORAZKA BEDZIE ,ZALEWSKI NIECH SOBIE POSTAWI POMNIK ZA NAJWIEKSZE ZADLUZENIE TORUNIA I NIECH ODEJDZIE BO ON NAWET NIE WIE CO POTRZEBNE JEST TORUNIOWI
m
moherski
tramwaj potrzebny do dworca głównego a nie do portu drzewnego!! tam pokutnicy od pętli pójdą na kolanach do miejsc p[ielgrzymkowych!!
h
heheheh
Co się tyczy budowy trasy tramwajowej, to musi ona powstać, stanowi część BiTCity.

Naprawdę? W którym miejscu?
p
poznaniak
w dużych miastach, chociażby w Bydgoszczy, centra handlowe istnieją w niedużej odległości od siebie. Jak widać bardzo dobrze prosperują. Co się tyczy budowy trasy tramwajowej, to musi ona powstać, stanowi część BiTCity.
m
m.
Budowa galerii handlowej na terenach po Polchemie, czyli ledwie kilometr od galerii Plaza? Deko bzdurny pomysł.
h
hehehe
Tramwaj do Portu Drzewnego musi powstać ponieważ jest on składową BiT City. Nawet jakby tam nic nie powstało i miałby jechać w puste pola.

Ciekawe jak uzasadniono włączenie tego cudactwa do BiT City skoro taka linia nie ma nic wspólnego z połączeniem Bydgoszczy i Torunia.
R
Roots
Złe czasy na centra handlowe i tyle. Taka inwestycja miałaby rację bytu w latach 2003-2008 gdy w Polsce wzrost gospodarczy wynosił 3-7 % a nie tak jak teraz 2,5 %.
m
moherkiewicz
prawda jest taka że tereny po Polchelmie są skażone i muszą być oczyszczone a to wymaga milionowych nakładów!!! Ostatni pożar siarki uświadomił komu trzeba że teren jest niebezpieczny!!!
p
piernik
Tramwaj do Portu Drzewnego musi powstać ponieważ jest on składową BiT City. Nawet jakby tam nic nie powstało i miałby jechać w puste pola.
h
hehehe
Oczywiście że zbuduje bo to bardzo wazna inwestycja, nie to co linia np. na Bielawy, dlatego też jak przebudowywano Skłodowskiej to nie zostawiono miejasca na tory tramwajowe.
n
nn
Ale to nic i tak tow. mgr Zaleski wybuduje tramwaj do Rydzyka. Po trupach do celu.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska