Konkurs organizuje Grupa Ströer w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Samorządy mogły zgłaszać projekty w pięciu kategoriach: event, outdoorowa kampania reklamowa, wydawnictwo promocyjne, serwis internetowy oraz całokształt działalności promocyjnej - Grand Prix Festiwalu.
Fontanna wyróżniona
- Wystartowaliśmy w pierwszej z nich - mówi Andrzej Szmak, szef biura Toruńskiego Centrum Miasta. - Jury dostrzegło oryginalność naszego pomysłu - nie tylko stronę techniczną i atrakcyjność pokazu, ale również oryginalną muzykę Krzesimira Dębskiego i aranżację światła.
Możemy być dumni
W tegorocznej edycji konkursu, którego wyniki zostały ogłoszone w ub. tygodniu w warszawskim hotelu Sheraton, 91 miast i regionów zgłosiło do rywalizacji 182 projekty. Główną nagrodę w tej kategorii "event" otrzymał samorząd województwa wielkopolskiego za obchody 90. rocznicy Powstania Wielkopolskiego.
- Zdobycie wyróżnienia to duży sukces, gdyż w tej klasie startowały znacznie większe projekty, zgoła innego typu - mówi Szmak.
Co na tym zyska miasto? W najbliższych miesiącach w czasopiśmie "Elle" ukaże się duży artykuł o Toruniu i fontannie.
To kolejne wyróżnienie dla naszego wodotrysku. W marcu br. za jej iluminację miasto zajęło pierwsze miejsce w konkursie "Najlepiej oświetlona gmina i miasto w 2008 r."
Pokazy przy fontannie po zimowej przerwie ruszyły w wielkanocną niedzielę - 12 kwietnia. Można je oglądać każdego wieczoru o godz. 20.00, 20.30 i 21.00. Godziny seansów zmienią się w połowie maja br., tak aby rozpoczynały się po zapadnięciu zmroku.
23 czerwca w święto miasta zobaczymy nowy pokaz do utworu z kanonu muzyki filmowej. Od tego dnia seanse będą się odbywać cztery razy - na przemian do utworu "Cosmopolis" i muzyki filmowej.