https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trasa zacznie się rondem

(kat)
sxc.hu
Brodnicki magistrat otrzymał pozytywną decyzję starosty brodnickiego dotyczącą projektu budowlanego trasy przemysłowej aktywizującej tereny inwestycyjne Brodnicy.

Decyzja ta dotarła do urzędników ostatniego dnia minionego roku. Decyzja zatwierdzająca projekt oznacza, że miasto spełniło wszystkie wymogi i może ruszyć z budową już na przełomie czerwca i lipca.

Planowany koniec budowy trasy przewidywany jest na 2010 rok.
- Przedłożone projekty budowlane mają wymaganą formę i są kompletne, zostały wykonane przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektów i ich sprawdzenia były członkami właściwej izby samorządu zawodowego - czytamy w uzasadnieniu decyzji. - Osoby te dołączyły oświadczenia o sporządzeniu projektów budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

Trasa przemysłowa aktywizująca tereny inwestycyjne miasta Brodnicy rozpocznie się rondem przy zbiegu ulic Podgórnej i Długiej, przebiegać będzie Ustroniem i
szlakiem dawnej kolejki wąskotorowej do ulicy Sądowej i Targowej, gdzie także powstanie rondo.

Długość projektowanego odcinka wynosi 3.550 m. Będzie to ulica klasy technicznej G o prędkości projektowej 60 km/h i posiadającej jezdnię o szerokości 7 m ( 2x3,5 m) chodnik oraz na całej długości trasy ścieżkę rowerową.

Projekt budowy "małej obwodnicy" zakłada między innymi: budowę mostu nad Drwęcą, wykonanie nowych jezdni i przebudowę istniejących, budowę potrzebnych na trasie skrzyżowań, systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni ulicy wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej, budowę oświetlenia drogowego, usunięcie drzew i krzewów z bezpośredniego sąsiedztwa ulicy i nasadzenie nowej zieleni oraz przebudowę istniejącego uzbrojenia w pasie drogowym.

- Budowa południowo-zachodniej trasy przemysłowej będzie sfinansowana głównie ze środków miasta i pieniędzy unijnych. Z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w wysokości 6,94 mln Euro, co stanowi 50 procent planowanych kosztów realizacji inwestycji. Pozostała część środków pokryta zostanie w 87 proc. ze środków własnych budżetu miasta w latach 2008 - 2010, które jest inwestorem wiodącym, a także ze środków Starostwa Powiatowego w Brodnicy (10 proc.) i Gminy Brodnica (3 proc.) - wylicza Zdzisława Marciniak, rzecznik brodnickiego magistratu.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
neogg
Podzielam zdanie Pana Kaźmierkiewicz. Obecne władze p. Derlickiego do niczego dobrego nie prowadzą.
miast nie moż sobie pozwolić na budowe obwodnic które nie spełnia swych zadań. Budowa tzw. małej Obwodnicy tylko zablokuje budżet i przez wiele najbliższych lat nie będziemy mogli liczyć na Obwodnice z prawdziwego zdzrzenia, taką która obwodzi miasto a nie je przecina. Uwarzam, że władze powinny się skupić na budowie normalnej obwodnicy, bo obecnie planowana jest wyrzuceniem pieniędzy - naszych pieniędzy w błoto. pozdrawiam neogg [email protected]
M
Marek Kaźmierkiewicz
Wieloletni plan inwestycyjny powiatu opracowałem sam i nie ptrzebowałem do tego poznańskiej firmy jak miasto. Aktywnie uczestniczyłem przy opracowaniu projektu budżetu powiatu na lata; 2007, 2008 i 2009. Zarówno jako wicestarosta, członek zarządu powiatu oraz członek komisji budżetowej Rady Powiatu.
Doskonale znam również budżet miasta i analizowałem budżety lat 2002-2006 oraz kolejne w bieżącej kadencji samorządu miasta.
Chętnie stanąłbym w zawody z dowolnym radnym miasta z zakresu znajomości budżetu miasta na fdowolny rok obecnej kadencji. Na temat nierealych założen budżetowych miasta wypowiadałem się w lokalnej prasie już w miesiącu kwietniu 2008 r. Dziwnym zbiegiem okolicznośći w maju tegoż roku owa poznańska firma opracowała korektę wieloletniego planu inwestycyjnego miasta i korektę prognozy długu - bezsensownie myląć dochody miasta z przychodami.
To co w radzie miejskiej wyprawiają Pni Jadwiga Wojciechowska, Pan Leon Krysiński i inni im podobni jest zwykłą nieprzyzwoitością. Mają nieniepowtarzalną sznsę haniebnego zapisania się w historii miasta i skwapliwie ją wykorzystują.
W jedym z ostatnich numerów Gazety Pomorskiej odnotowano głos czytelnika, o bufonadzie jedej z osób publicznych w naszym mieście. Ja rozumiem, ze chodzi tu o Pana Wacława Derlickiego i jego nadęte wypowiedzi, publikowane głównie w Gazecie Pomorskiej.

Marek Kaźmierkiewicz
Post Scriptum: Pana redaktora Bogumiła Drogoroba uważam za pospolitego szkodnika ponieważ swoimi publikacjami kreuje wirtualną rzeczywitość miasta Brodnicy i przyczynia się aktywnie do wytworzenia fałszywegoo obrazu działania władz miejskich jako pasma sucesów.
E
Ekonomista
Pan Kaźmierkiewicz na budownictwie zna się na pewno doskonale, ale o konstruowaniu budżetu nie ma najmniejszego pojęcia. Zatem bez Paniki.
r
reksio
Życzę powodzenia władzom miasta i mam nadzieję, że obietnica wybudowania obwodnicy zostanie spełniona. Muszę przyznać, że ostatnie wypowiedzi np. pana Kaźmierkiewicza, co mozliwości finansowych realizacji inwestycji, nie napawaja optymizmem. Kto ma racje - zobaczymy.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska