
TYCH AUT LEPIEJ NIE KUPUJCIE. RAPORT DEKRA
Macie w planie zakup używanego auta? Wahacie się czy na pewno celujecie w dobry model? Podpowiadamy Wam jakich modeli na pewno nie warto kupować, albo co najmniej mocno się nad tym zastanowić. Pomocny będzie w tym raport niemieckiej firmy Dekra, która zajmuje się certyfikacją i bezpieczeństwem również w branży samochodowej. Niemiecki raport powstaje w oparciu o wyniki badań technicznych w tym kraju. Dla Polaków sprowadzających najczęściej auta z Niemiec to cenne źródło informacji. Ale jest to także kopalnia wiedzy dla kupujących używane samochody w Polsce. Prezentujemy szczegółowe wyniki z podziałem na marki aut o przebiegu od 100 do 150 tys. kilometrów. Pokazujemy najgorsze auta w poszczególnych klasach: miejskiej, samochodów kompaktowych, klasy średniej oraz SUV-ów. Zobacz czy przypadkiem nie planujesz zakupu tych modeli.
Przejdź do kolejnych slajdów w galerii, by zobaczyć następne auta. Użyj strzałek na klawiaturze albo strzałek przy zdjęciach

Chevrolet Aveo
Bez istotnych usterek: 42,2 proc. (średnia dla klasy: 56,8 proc.)
Stwierdzone usterki według podzespołów:
— podwozie i układ kierowniczy: 29,1 proc.,
— silnik i ekologia: 31,4 proc.,
— karoseria, rama, wnętrze: 7,6 proc.,
— układ hamulcowy: 37,4 proc.,
— instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie: 54,5 proc.

Citroen C2
Bez istotnych usterek: 45,1 proc. (średnia dla klasy: 56,8 proc.)
Stwierdzone usterki według podzespołów:
— podwozie i układ kierowniczy: 14,2 proc.,
— silnik i ekologia: 39,1 proc.,
— karoseria, rama, wnętrze: 4,3 proc.,
— układ hamulcowy: 27,1 proc.,
— instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie: 51,9 proc.

Hyundai Getz
Bez istotnych usterek: 47,2 proc. (średnia dla klasy: 56,8 proc.)
Stwierdzone usterki według podzespołów:
— podwozie i układ kierowniczy: 11 proc.,
— silnik i ekologia: 33,4 proc.,
— karoseria, rama, wnętrze: 7,6 proc.,
— układ hamulcowy: 22,8 proc.,
— instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie: 53,5 proc.