Nowa infrastruktura ma powstać w ciągach dróg wojewódzkich.
- Obwodnica Brodnicy, zaplanowana na lata 2022-2026, ma kosztować 64 miliony złotych, a dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wyniesie 32 miliony. Trasa o długości ponad 3,6 km ma przebiegać od ronda Warszawskiego do ul. Lidzbarskiej.
- Zaplanowana na lata 2022-27 budowa obwodnicy Tucholi pochłonie 126 milionów złotych, a dotacja wyniesie 75,6 miliona.
- Budowa obwodnicy Rypina (również 2022-2027) to koszt w wysokości 100 milionów złotych, a 60 proc. pokryje dofinansowanie.
- W naszym regionie powstaną trzy ważne inwestycje drogowe, warte łącznie 290 milionów złotych. Rządowe dofinansowanie wyniesie 167 milionów. Obwodnice Brodnicy, Tucholi i Rypina poprawią komunikację w tych miastach i ich okolicach. Zapewnią też możliwość rozwoju, bo będą to tereny inwestycyjne - mówi wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz.
Zapowiedź dofinansowania obwodnicy w Tucholi ucieszyła posła na Sejm Łukasza Schreibera (PiS). - Wielokrotnie rozmawiałem o tej inwestycji z burmistrzem Tadeuszem Kowalskim oraz samorządowcami m.in. radnym powiatu tucholskiego Jerzym Kowalikiem. Nie przesadzę, jeśli powiem, że to najważniejsza kwestia dla mieszkańców miasta. Brak obwodnicy daje się we znaki - korki, zanieczyszczone powietrze, niebezpieczeństwo związane z ruchem tranzytowym - skomentował Łukasz Schreiber. - Teraz ruch po stronie samorządu województwa. Do rozpoczęcia potrzeba woli Urzędu Marszałkowskiego, który zarządza drogami wojewódzkimi - dodał.
- Dofinansowanie rządowe dla obwodnicy Tucholi stanowi mniej więcej 65 procent kosztów realizacji tej inwestycji - mówi marszałek województwa Piotr Całbecki. - Bardzo dobra decyzja, długo oczekiwana. Obwodnica Tucholi wreszcie może być zrealizowana, chociaż jeszcze jest na etapie procedowania odwołania mieszkańca od decyzji środowiskowej.
W ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zostanie dofinansowanych 51 obwodnic w całym kraju. Łącznie dopłaty z Funduszu mają wynieść ponad 4,5 miliarda złotych.
