Przypomnijmy: łącznika nie udało się wybudować według pierwotnego projektu, który zakładał połączenie dwujezdniową drogą ulic Niepodległości i Wojska Polskiego, przez działki, z dużym skrzyżowaniem ulic Staszica, Górniczej i Poznańskiej. Zdaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, krzyżówka musi być najpierw przebudowana. Miasto zaproponowało rondo za 2 mln zł. GDDKiA chciała natomiast krzyżówki z sygnalizacją świetlną za... 19 mln zł.
Sięgnięto więc po inne rozwiązanie, mocno krytykowane przez sporą część internautów. Nowej nawierzchni doczekała się ulica Staropoznańska (na odcinku od Staszica do Gwarków). Planowana wcześniej dwujezdniowa droga biegnie od skrzyżowania ulic Wojska Polskiego i Niepodległości, przecina ulicę Staropoznańską i kończy się tuż przed ogródkami działkowymi.
W przyszłości jej bieg ma być kontynuowany. Kiedy to nastąpi? To dziś wielka niewiadoma.
- Zdajemy sobie sprawę, że ten drugi wariant budowy łącznika nie jest rozwiązaniem, którego byśmy pragnęli. Ma plusy. Nie brak mu minusów. Obecnie jest to jedyne możliwe rozwiązanie - przekonywał przed rokiem prezydent Ryszard Brejza.
Oficjalne otwarcie łącznika nastąpi w piątek o godzinie 12.30. Kierowca, który jako pierwszy nim przejedzie, otrzyma voucher na zakup paliwa w kwocie do 300 złotych.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje