https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Węzeł Zachodni przyprawia niemal wszystkich kierowców o ból głowy. Znaki na węźle są do szybkiej poprawy

Mateusz Mazur
Węzeł Zachodni już dawno został zaznaczony czarną kropką przez naszych kierowców. Kolizje są tutaj na porządku dziennym.
Węzeł Zachodni już dawno został zaznaczony czarną kropką przez naszych kierowców. Kolizje są tutaj na porządku dziennym. Tomek Czachorowski
Dość często w rejonie ronda gen. Maczka dochodzi do poważnych kolizji.

Węzeł Zachodni już od początku roku przyprawia niemal wszystkich kierowców o ból głowy. Najpierw, gdy wokół ronda im. gen. Maczka sygnalizacja świetlna była włączona tworzyły się ogromne korki, sięgające nawet Osowej Góry. Ponad miesiąc temu drogowcy zdecydowali, aby sygnalizację wyłączyć. Ruch od razu stał się płynniejszy, ale pojawił się kolejny problem. Na rondzie jeździ się teraz dużo niebezpieczniej. Co drugi lub trzeci dzień dochodzi tam do mniejszych lub większych kolizji.

Przeczytaj również: Dantejskie sceny na węźle zachodnim w Bydgoszczy

Na początku sierpnia przez węzeł przejeżdżała pani Małgorzata. Tę trasę musi pokonać codziennie, jadąc prosto ulicą Nad Torem i skręcając w ulicę Pileckiego. Nigdy nie miała w tym miejscu problemów. Pech chciał, że kierowca, który jechał ulicą Grunwaldzką i korzystał z prawoskrętu przejechał przez rondo prosto i uderzył w auto pani Małgorzaty. Samochód dachował i zatrzymał się kilkanaście metrów dalej. Kobietę przewieziono od razu do szpitala.

- Doznałam wylewu krwi do mózgu. Nie winię jednak tej osoby, która spowodowała ten wypadek. Oznakowanie w tym miejscu jest fatalne. Znaki poziome różnią się od tych pionowych. Kilka razy na moich oczach doszło do bliźniaczo podobnych wypadków - wspomina pani Małgorzata.
Po tym groźnym wypadku znaki uległy zmianie, jednak na poprawę bezpieczeństwa dalej nie ma co liczyć. Świadczą o tym nawet policyjne statystyki. - Od początku lipca przy samym rondzie generała Maczka odnotowaliśmy aż 17 wypadków - mówi nadkom. Maciej Daszkiewicz z biura prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. Głównymi przyczynami kolizji według mundurowych są pośpiech i wykonywanie złych manewrów.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej już wcześniej próbował interweniować w tej sprawie u wykonawcy prac. - Zwracaliśmy uwagę, aby odnowić oznakowanie poziome w tym miejscu - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy drogowców.

Jak się okazuje, oznakowanie to nie jedyny problem w tym miejscu. Ograniczona jest też widoczność przez porozstawiane barierki wokół ronda. - Takich sygnałów jeszcze nie otrzymaliśmy. Na pewno to zgłosimy - dodaje Kosiedowski.

Do tematu będziemy na bieżąco wracać.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Panie Kosiedowski, cza Wam trzeba wszystko zgłaszać? Taka sytuacja nie jest od wczoraj, sami tego nie widzicie? Wychodzi na to, że osoby nie wykształcone pod kątem oznakowania na drogach lepiej się na tym znają niż ZDMiKP. Gratuluję "fachowcom"

A
ASX

Sygnalizacja nie jest tam potrzebna, tylko trzeba to rondo porządnie oznakować i usunąć barierki.

Znaki pionowe nie mogą być sprzeczne z poziomymi.

Natomiast nie zgadzam się z przedmówcą, że na Rondzie Kujawskim sygnalizacja tamuje ruch. Jeżdżę tamtędy niemal codziennie i też początkowo byłem sceptyczny, ale po kilku miesiącach muszę przyznać, że sygnalizacja tam poprawia bezpieczeństwo, a liczba stłuczek znacznie zmalała.

Sygnalizacja tam będzie tym bardziej potrzebna, jak otworzą Galerię Zielone Tarasy.

k
kierowca

Jeżdżę tamtędy codziennie. Problem w tym że wielu kierowców NIE WIE że to rondo bo nie patrzą na znaki. Ostatnio jeden facet w bordowej skodzie superb zatrzymał mi się przed maską na środku ronda i jeszcze pukał się w czoło że na niego trąbię... Takie zachowania powodują wypadki. A brak świateł w znaczący sposób poprawił płynność ruchu. 

b
brzwcjo

Nie dziwię się.

M
Ma

Jeśli chodzi o wyzej wymienione rondo to jadac ulicą Pileckiego od strony Jachcic, są trzy pasy do skrętu w lewo (w kierunku miasta), do jazdy prosto w kierunku Osowej Góry oraz do skrętu w prawo w kierunku Smukały, w rzeczywistości kierowcy którzy jadą lewym pasem zamiast skręcać w lewo przejeżdzają prosto i blokują ludzi których mają po prawej stronie jadących prawidłowo. Przez takie zachowanie osoby jadące od strony Smukały nie mają szans włączyć się do ruchu lub  muszą wykonywać manewry na granicy ryzyka ponieważ nigdy nie wiadomo czy osoba jadąca skrajnym lewym pasem od strony Jachcic skręci w lewo czy wymusi i pojedzie prosto (można by zablokować jeden pas ruchu za rondem w kierunku Osowej Góry tak, że osoby łamiące przepisy nie mogłyby pojechać prosto). Dopiero jak dojdzie do poważnej tragedii to coś się z tym zrobi, jak to w Polsce. 

t
tomko

Po Bydgoszczy jeżdzi siecoraz dłuzej. Wszystko przez coraz to nowe sygnalizacje świetlne.
Po co sygnalizacj aświetlna na Rondzie Kujawskim, na rondzie obok Komendy Wojeódzkiej Policji?

 

To tylko wydłuża jazde.

Czy urzędnicy tego nie widzą?
 

Dodatkowo w godzinach rannych 6:00 w weekendy - ruch bardzo znikomy a stać trzeba czasami prawie na kązdym skrzyżowaniu. Zgroza!
 

Moze Pan Prezydent przejechałby sie rano w weekend i zobaczył jak fajnie dłużej stac niż jechać

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska