Pętla w Lesie Gdańskim ma zmienić się nie do Poznania.
– Ważną częścią przebudowy pętli tramwajowej w Myślęcinku, będzie budowa dodatkowych torów odstawczych, dzięki którym zwiększymy możliwości akumulacji tramwajów na pętli, a zamiast funkcjonującego obecnie ślepego toru wprowadzone zostanie rozwiązanie pozwalające na wymijanie się tramwajów bez konieczności ich wycofywania. Zaprojektowana bezpodsypkowa konstrukcja torowiska (czyli taka, w której rolę podkładów i tłucznia odgrywa betonowa płyta torowa), zapewni większą trwałość nawierzchni oraz umożliwi wykonanie roślinnej zabudowy torowiska - mówi projektant Piotr Majnert.
Na zlecenie miasta nad projektem nowej pętli w Lesie Gdańskim pracuje firma Cone AMG Sp. z o.o.
– Dodatkowo planujemy ustawić specjalne wiaty, które będą obsadzone roślinami na dachu oraz otoczone specjalnymi stelażami, które oplecie bluszcz lub inne pnącza – dodaje projektant.
Łącznie, jak informuje Urząd Miasta Bydgoszczy, w obrębie pętli funkcjonować mają trzy perony początkowe oraz dwa perony końcowe.
Piesi na Rekreacyjnej będą bezpieczniejsi
- Ulica Rekreacyjna na wysokości pętli tramwajowej zostanie przebudowana, w wyniku czego pasy ruchu zostaną zawężone i powstaną wyniesione przejścia dla pieszych. Nadrzędne w dokumentacji jest uwzględnienie przede wszystkim komfortu i bezpieczeństwa najbardziej narażonych uczestników ruchu drogowego, pieszych - mówi Zarzycki.
Właśnie z myślą o pieszych przygotowano łatwo dostępne perony tramwajowe oraz wyniesione przejścia dla pieszych. - Zaprojektowaliśmy również nowy budynek socjalny na pętli. To miejsce, w którym motorniczowie będą mogli odpocząć czy zjeść posiłek w trakcie zaplanowanej przerwy - dodaje projektant.
Wykonawca uzyskał decyzję środowiskową, a zakończenie wszystkich prac nad dokumentacją wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej planowane jest jesienią bieżącego roku. Wartość zadania to ponad 485 tys. zł.
