Stara betonowa nawierzchnia, przykryta cienkim dywanikiem bitumicznym, zostanie rozebrana. W jej miejsce, na odcinku o długości ponad 22 km, powstanie nowa droga o mocniejszej konstrukcji.
- Ogłosiliśmy właśnie przetarg na rozbudowę DK22 od Chojnic do Czerska - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Na oferty w GDDKiA czekają do 15 grudnia 2021 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 20 miesięcy od daty zawarcia umowy. Uwaga, nie wliczone będą w to miesiące zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Można więc policzyć, że oddania inwestycji należy się spodziewać w 2023 r. Oczywiście, o ile uda się bez problemów wyłonić wykonawcę. Kryteriami oceny ofert będą: cena (60 proc.), wydłużenie gwarancji od roku do 5 lat (30 proc.) i skrócenie terminu realizacji o trzy miesiące (10 proc.).
Rozbudowany zostanie odcinek DK22 od końca obwodnicy Chojnic do Czerska o długości ok. 22,5 km. Przyszły wykonawca zbuduje nową konstrukcję i nawierzchnię drogi dostosowanej do nośności 11,5 t/oś. Stare płyty betonowe odejdą do historii. I dobrze! Pod wpływem ciężkich samochodów "pracowały" i niszczyły położoną na nich nawierzchnię.
Zakres inwestycji na drodze krajowej nr 22 na trasie Czersk - Chojnice
- przebudowane będą skrzyżowania,
- droga dojazdowa,
- zatoki autobusowe,
- chodniki,
- ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscami odpoczynku i rekreacji rowerzystów!
- wyremontowany zostanie most i kładka na Czerskiej Strudze,
- powstaną też przepusty pod drogami.
- zbudowany będzie system odwodnienia ze zbiornikami na wody opadowe, kanał technologiczny, oświetlenie i ekrany akustyczne.
