Jakie są szczegóły zmian? Na co trzeba uważać? Odpowiedzi znajdziemy w specjalistycznym materiale przygotowanym przez Mateusza Włocha z Grupy INELO. Warto go bardzo uważnie przeczytać, a rzecz tyczy głównie przedsiębiorców i kierowców wykonujących transport międzynarodowy. Szczegóły zobaczysz w poniższej galerii.
Co się zmienia? Nowy zapis nie pozostawia wątpliwości – wszystkie odpoczynki trwające min. 45 godzin nie mogą być odebrane w kabinie pojazdu. Dwa skrócone odpoczynki tygodniowe pod rząd to natomiast nowe odstępstwo od przepisów dotyczących odpoczynków tygodniowych. Nowa regulacja nie zezwala na przekroczenia związane z odpoczynkami tygodniowymi, dlatego mimo przedłużenia jazdy kierowca i tak musi wrócić do bazy w przeciągu 6 okresów 24-godzinnych od poprzedniego odpoczynku tygodniowego.
Materiał przygotował Mateusz Włoch, Grupa INELO.
