Zmiany komunikacyjne w Bydgoszczy. Tramwaj numer 5 wraca!

    Zmiany komunikacyjne w Bydgoszczy. Tramwaj numer 5 wraca!

    Bogdan Dondajewski, bogdan.dondajewski@pomorska.pl

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Ważny od 01.01.2013 roku.

    Ważny od 01.01.2013 roku. ©ZDMiKP

    Od 2013 roku do dworca PKP w <a href="http://kujawsko-pomorskie.regiopedia.pl/wiki/bydgoszcz"><b>Bydgoszczy</b></a> dojeżdżać będą dwie linie tramwajowe - "trójka" z Wyścigowej i "piątka" z Glinek.
    Ważny od 01.01.2013 roku.

    Ważny od 01.01.2013 roku. ©ZDMiKP

    Trasa tramwaju nr 5

    Trasa tramwaju nr 5


    - Pętla przy Rycerskiej
    -dworzec PKP
    - Matejki
    - Garbary
    - Rondo Jagiellonów
    - Zbożowy Rynek
    - Rondo Toruńskie
    - Szarych Szeregów
    - Glinki



    Budowa torów łączących dworzec PKP z istniejącą siecią powoli zbliża się do półmetka. Z tej okazji zapytaliśmy drogowców o ich plany związane z komunikacją tramwajową po zakończeniu tej inwestycji.

    Przeczytaj też: Nowy dworzec PKP Bydgoszcz Główna. Doczekamy się...

    Do dworca tramwajową "trójką" i piątką"
    - Będą niespodzianki - zapowiada Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Wszystkie z jednej strony są efektem rozmów z mieszkańcami, a z drugiej mają ich zachęcić do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej - dodaje.

    Jak udało nam się ustalić planowane korekty wejdą w życie od początku 2013 roku.
    Z propozycji drogowców wynika, że z mapy miasta zniknie tramwajowa linia nr 9.

    Przeczytaj również: Inwestycja za 420 milionów złotych ma 3 miesiące poślizgu.

    Powróci za to zawieszona w 1991 roku "piątka", która będzie jednak jeździć po zmienionej trasie - od Glinek do budowanej pętli przy ulicy Rycerskiej.

    Do dworca PKP - z pętli przy Wyścigowej - dojeżdżać ma jeszcze "trójka", która będzie pełnić specjalną funkcję i z założenia jej kursy będą dużo częstsze niż innych tramwajów.

    Na Wilczak natomiast - z Myślęcinka - zostanie skierowana linia nr 1.

    Tramwaje po 2013 roku:
    - linia nr 1 - Las Gdański - Wilczak;
    - linia nr 3 - Wyścigowa - Rycerska;
    - linia nr 5 - Glinki - Rycerska;
    - linia nr 9 - likwidacja;
    - linia nr 2, 4, 6, 7, 8 - bez zmian.

    Z Fordonu pojedziemy do dworca i na Kapuściska


    (fot. ZDMiKP)

    To jednak nie koniec, bo w 2015 roku zarząd dróg planuje zakończyć kolejną ważną dla komunikacji miejskiej inwestycję - budowę prawie 10-kilometrowego torowiska do osiedla Mariampol w Fordonie.

    I tu, jak się się okazuje, czekają nas spore niespodzianki. Według aktualnych zamierzeń ZDMiKP trasę będą bowiem obsługiwać dwie, a nie jak zapowiadano wcześniej trzy linie.

    Przeczytaj: Witold Antosik dyrektorem ZDMiKP. Jakie zmiany planuje?

    Pierwsza z nich to "trójka", która wciąż ma dojeżdżać do dworca PKP, a druga - kursująca na Kapuściska "siódemka". W obu przypadkach, w porównaniu z 2013 rokiem, trasy tych linii zostaną tylko wydłużone z pętli przy Wyścigowej.

    Drogowcy zastrzegają, że udostępnione nam informacje są ich aktualnymi planami, które mogą jeszcze ulec zmianom.

    Tramwaje po 2015 roku:
    - linia nr 1 - Las Gdański - Wilczak;
    - linia nr 3 - Mariampol - Rycerska;
    - linia nr 5 - Glinki - Rycerska;
    - linia nr 7 - Mariampol - Kapuściska;
    - linia nr 9 - likwidacja;
    - linia nr 2, 4, 6, 8 - bez zmian.




    Czytaj e-wydanie »

    Czytaj treści premium w Gazecie Pomorskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (16)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (16) forum.pomorska.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Wiadomości z Bydgoszczy