https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Żużlowcy zmieniają zdanie. Będą jeździć na nowych tłumikach!

(jp)
Przeciwko nowym tłumikom był m.in. indywidualny mistrz świata na żużlu - Tomasz Gollob
Przeciwko nowym tłumikom był m.in. indywidualny mistrz świata na żużlu - Tomasz Gollob fot. Michał Młodzikowski
Jeszcze w tym tygodniu ma wrócić obowiązek używania nowych tłumików w polskich ligach. I to na wniosek... zawodników.

Kilka dni temu zdecydowana większość zawodników opowiedziała się za starym tłumikiem. W ankietach do Głównej Komisji Sportu Żużlowego odrzucili zmiany forsowane przez FIM.

Jak się dowiedzieliśmy, teraz do GKSŻ ma trafić kolejne pismo, tym razem z podpisami zwolenników nowych tłumików. Lektura autografów może być ciekawa; w wielu wypadkach nazwiska z obu list się pokrywają. W naszym regionie czyste sumienie będą mieli jedynie Adrian Miedziński, Rune Holta i Krzysztof Buczkowski, którzy w ubiegłym tygodniu głosowali za nowymi tłumikami.

Dlaczego dotychczasowi przeciwnicy zmieniają zdanie? Przestało im się to opłacać. Ich koronnym argumentem było niebezpieczeństwo przy używaniu nowego sprzętu, przegrzewanie się silników, czasami eksplozje. Może okazać się, że bardziej niż uszczerbku na zdrowiu zawodnicy będą obawiać się utraty zarobków w Szwecji i Anglii, gdzie nowe tłumiki są obowiązkowe. Konsekwencji zabrakło też naszym trzem kadrowiczom, którzy nie zdecydowali się otwarcie zapowiedzieć rezygnacji ze startów w Grand Prix. - Wniosku od zawodników nie dostałem. Jeśli jednak do nas trafi, to jesteśmy w stanie od razu zatwierdzić nowe tłumiki do rozgrywek ligowych w Polsce - zapewnia Piotr Szymański, szef GKSŻ.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
GKM
Najwiecej o tłumikach narzekali i płakali nasi jeźdzcy z GP a teraz cicho sz... Jak te tłumiki zagrażają ich życiu to niech zrezygnują z występów w cyklu. Ich hipokryzja nie zna granic! Od reszty polskich żuzlowców oczekują sprzeciwu wobec startów na nowych tłumikach ale sami moga na nich startowac. Gdyby nie ta trójka wsparta Cegielskim nie byłoby takich cyrków przed sezonem. Oczywiście nowe tłumiki są beznadziejne ale trzeba być konsekwentnym w działaniu. Wojnę o tłuminki trzeba bylo zacząć zimą a nie przed sezonem gdy już jest zdecydowanie za póżno na zmiany w światowym żużlu.
=1=9=2=0=
tak, wszystkim pasują Zagraniczni mówią że wolą stare, ale... przepisy i takie tam, bla bla bla... Przepraszam, ale gdzie w Pomorskiej czytałeś o tych długotrwałych i wszechstronnych badaniach ?!
l
lisek
Taki żużel na nowych tłumikach przypomina ściganie się na motorynkach. Mam to gdzieś. Druga sprawa to postawa zawodników, żenada.
T
TRAK
Wszystkim na całym świecie odpowiadają nowe tłumiki, tylko zresztą jak zawsze polskim zawodnikom coś nie pasuje.
Przecież te tłumiki przed dopuszczeniem ich do powszechnej eksploatacji przeszły długotrwałe próby i badania.
Wyciągnijcie sobie państwo odpowiednie wnioski.
B
Barni
No i jak zawsze wyszła prywata niektórych pseudo zawodowców od żużla. Kibic powinien zbojkotować najbliższe kolejki ligi żużlowej. Tak aby panowie żużlowcy poznali wreszcie, że to my w tej zabawie jesteśmy najważniejsi.
R
Rafalski
Sponsorzy tupią nóżkami to jednemu i drugiemu jaja miękną
Niech lepiej PZM odwoła te całe zakazy, bo przynajmniej nie będzie równych i równiejszych, ale kompromitacji i tak już nie unikniemy.
e
emerytowany Prezes
Panie i Panowie teraz to jedynie mozecie Wy zbojkotowac przyjscie na jedna z kolejek zuzlowych. Skoro dla nich teraz waznijsza jest kasa niz zdrowie, pokazcie ze Wam skolei zalezy na ryku maszyn! Ale pewnie jestescie tak samo solidarni jak zuzlowcy, opinie podzielone. Czas pokaze czy nie macie sobie czasem czegos do zarzuceni. Pozdrowienia i zycze emocji ale na trybunach stadionów zuzlowych.
K
Kibic
Jeżeli ktoś myślał ze FIM ustąpi to powiem tak pomylił się to Polska zapłaciła grube pieniądze za organizałcj cyklu GP i DPŚ to Polsce musi zależeć na tym by tych pieniędzy nie stracić. Gollob Hampel nasze gwiazdy także protestowali a i tak w tych zawodach wystartują ponieważ to nie zawodnicy a sponsorzy w tej kwestii mają najwięcej do powiedzenia. FIM stoi przy swoim twardo ponieważ zeszłoroczne statystyki mówią jasno że tłumił jest bezpieczny żaden zawodnik nie składał reklamacji. Ja zwykły kibic nie jestem w stanie tego ocenić gdyż nie jestem fachowcem. Według zawodników tłumik jest zły ale jest też i druga opcja tłumik jest dobry tylko zawodnicy nie potrafią silników z nowym tłumikiem zgrać. Wydaje się że ta druga opcja jest właściwa skoro zawodnicy w Anglii potrafią na nowych tłumikach jechać to dlaczego nie w Polsce. Jeżeli jednak tłumiki są złe i będą defekty wówczas nasi zawodnicy będą mieli podstawy by interweniować w FIM. Poczekajmy na to co sezon przyniesie.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska