https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

OLT był tylko bonusem. A jednak szkoda

(ak)
Wielki banner OLT zwinął się razem z upadłymi liniami
Wielki banner OLT zwinął się razem z upadłymi liniami Jarosław Pruss
W lipcu z naszego portu odleciało o ponad 11 tys. więcej pasażerów niż przed rokiem. Czy to dzięki lotom OLT? Nie. I bez nich byłby to rekordowy miesiąc.

W historii lotniska nie było jeszcze tak dobrego miesiąca. Wyleciało z Bydgoszczy ponad 43 tys. pasażerów. Mało? Jasne, chcielibyśmy więcej, ale trend jest wzrostowy.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

- To rekorodowy miesiąc w historii lotniska. Lepszy niż cały 2005 rok [36,5 tys. - przyp. red]. Ale jeszcze rok temu pasażerów było jedynie trochę ponad 32 tys., czyli o 11 tys. mniej niż teraz - podaje Joanna Sowińska, rzecznik prasowy lotniska. - I rzeczywiście, połączenie OLT do Krakowa przysporzyło nam sporą grupę pasażerów - około 3 tys. - ale i bez tego, lipiec byłby rekordowy.

I dodaje: - W naszej strategii jeszcze w ubiegłym roku nawet nie było OLT, bo ten przewoźnik jeszcze nie istniał, a i tak przewidywaliśmy wzrosty. Ruch, jaki przysporzyło OLT, to bonus, dodatek do tego, co i tak zakładaliśmy - zaznacza rzeczniczka.

To już koniec OLT Express. Przewoźnik stracił koncesję

Statystyki bowiem to w dużej mierze efekt poważnie zwiększonej tego lata liczby czarterów. - Tu wzrost jest 45-procentowy. Ale też w samolotach do Warszawy poleciało o 35 proc. pasażerów więcej.

I wcale nie chodzi o to, że chętniej i liczniej pragniemy odwiedzać stolicę, ale coraz częściej tam właśnie się przesiadamy na loty po Europie albo międzykontynentalne. Oczywiście, wolelibyśmy latać z Bydgoszczy prosto za granicę, jak obiecywał jeszcze kilka miesięcy temu upadły już dziś przewoźnik OLT. I to nie jest wykluczone. - Prowadzimy rozmowy z innymi liniami lotniczymi. To są wielomiesięczne, a nawet wieloletnie negocjacje, więc nie nawiązaliśmy ich po upadku OLT - zaznacza Sowińska. - Ale świetne przyjęcie połączenia do Krakowa z Bydgoszczy jest dla nas kolejnym argumentem.
W rozmowach z przewoźnikami warto pewno też wspomnieć, że również planowane przez OLT od końca października loty po Europie, choć dopiero rozpoczęła się rezerwacja biletów na nie, już cieszyły się popularnością. - Nasze dane są bardzo skromne, jedynie za czerwiec, ale najchętniej wybieraliśmy kierunek na Wyspy: Wielka Brytania i Irlandia. Z portów czysto turystycznych - Rzym i Paryż.

Złożono wniosek o upadłość OLT Express Regional

Czy znajdą się następcy OLT, ale tacy, którym uda się ambitne plany wprowadzić w życie? Kto przejmie pasażerów z naszego regionu, którzy nabrali apetytu na więcej bezpośrednich połączeń z Europą? Na razie nie wiemy. Za to niedoszli pasażerowie OLT, których loty odwołano, nadal czekają na zwrot pieniędzy i odszkodowania. - Początkowo dostawałam odpowiedzi na moje e-maile w sprawie zwrotu, ale do czasu. Teraz dzwonię na infolinię i czekam aż ktoś łaskawie odbierze. Na razie bezskutecznie - żali się nasza Czytelniczka.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek
Szkoda, ze w artykule o rozwoju portu lotniczego nie wspomnieliscie o tym,ze ryanair likwiduje polaczenie do Barcelony i o polowe redukuje loty dp Londynu i znowu mieszkancy regionu beda musieli latac z Poznania lub Gdanska.

No cóż ... jeżeli nie ma chętnych, to jest to jedyne NORMALNE rozwiązanie. Ewentualnie ... skończyć jak OLT!
G
Gość
Kierownictwo portu lotniczego w Bydgoszczy nie wykazuje zadnych inicjatyw w kierunku wzrostu ilosci paxow. To ze jest wiecej czarterow to zasluga biur podrozy, polaczenie z Krakowem uruchomiono pod naciskiem mieszkancow Bydgoszczy gdyz wedlug Moraczewskiego, profil dzialania OTL nie odpowiada kierunkowi rozwoju PLB. Od kilku lat utracono trzy kierunki lotnicze Ryanair i do dzisiaj ich nie odzyskano a nic sie nie robi aby pozyskac nowego przewoznika np. Wizzair lub Flughanse, tak jak to zrobily dopiero co powstale nowe porty w Modlinie czy Lublinie. Rzekome negocjajcje kierownictwa PLB z innymi przewoznikami trwaja juz lata i styd mowic ale bez zadnych efektow. Artykul zenujacy, majacy za zadanie podbudowac ego Moraczewskiego i jego amatorskie dokonania w tym porcie. Osobny temat to inwestycje, ktore stanowia dno samo w sobie w tym porcie. Port nie rozwija sie i ma marne perspektywy na przyszlosc pod rzadami Moraczewskiego i Calbeckiego.
P
Piotr
Szkoda, ze w artykule o rozwoju portu lotniczego nie wspomnieliscie o tym,ze ryanair likwiduje polaczenie do Barcelony i o polowe redukuje loty dp Londynu i znowu mieszkancy regionu beda musieli latac z Poznania lub Gdanska.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska