Nadmiar jabłek na polskim rynku określa się na co najmniej 700 tys. ton. Jeśli każdy z 30 mln konsumentów zje miesięcznie 1 kg tych owoców - uda się zagospodarować 90 tys. ton w ciągu 3 miesięcy trwania akcji, która rozpoczęła się 1 października. Z danych Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji wynika, że ok. 25% sprzedaży jabłek w naszym kraju realizują sieci handlowe. To do nich przede wszystkich swój pomysł skierowali organizatorzy kampanii promocyjnej.
Zobacz też: Rolnicy szacują straty spowodowane przez embargo [wideo]
Kampania "Jem, bo polskie" ma spowodować wzrost sprzedaży głównie jabłek, ale promowane będą też inne owoce oraz warzywa. Do akcji włączyły się sieci: Auchan, Grupa Carrefour, Metro Group, Kaufland, Selgros Cash&Carry, Schiever, Lidl, Żabka, E.Leclerk, Biedronka i Tesco.
Nowoczesną Wieś znajdziesz także na Facebooku - dołącz do nas!
Projekt ma się też przyczynić do dialogu na rzecz modernizacji rynku owoców i warzyw. Środki zainwestowane w kampanię to ok. 20 mln. zł. Organizatorzy liczą na wzrost sprzedaży o 15-20%. Akcja kończy się 31 grudnia tego roku.
Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców