https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoski ksiądz z ambony straszy islamem [wideo]

Ksiądz Roman Kneblewski już w zeszłym roku dostał do księdza biskupa upomnienie kanoniczne.
Ksiądz Roman Kneblewski już w zeszłym roku dostał do księdza biskupa upomnienie kanoniczne. Dariusz Bloch
Ksiądz Roman Kneblewski, proboszcz parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bydgoszczy straszy islamem. A oprócz tego, zdaniem Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych, nawołuje do nienawiści religijnej.

Chodzi o jedno z kazań księdza Romana Kneblewskiego, proboszcza parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa na pl. Piastowskim w Bydgoszczy. Ksiądz mówi w nim o grożącej nam „inwazji islamistów”, którzy, jego zdaniem będą Polakom „podrzynać gardła, gwałcić kobiety, a dzieciom kazać przechodzić na islam”.

„Najeźdźcy przyjeżdżają, chcą mieć wysoki socjal, a to jest haracz od nas, psów niewiernych” - słychać z ambony.

Ksiądz Kneblewski podczas kazania porusza też kwestię działalności Obozu Narodowo-Radykalnego. „Ich manifestacje nie są wymierzone przeciw imigrantom, tylko przeciw inwazji islamskiej na religię chrześcijańską”. Zdaniem proboszcza język, którym posługują się ONR-owcy nie jest językiem nienawiści. Przekonuje, żeby nie wierzyć „rozmaitym lewackim mediom”, bo jego zdaniem język ONR to mowa miłości. „Powoduje nimi miłość, czysta miłość, oni kochają Polskę, są zatroskani o jej los”.

To tylko część tego, co można było usłyszeć z ambony w czasie tego konkretnego, a pochodzącego z zeszłego roku kazania ks. Kneblewskiego. Sprawą jednak dopiero teraz zainteresował się Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych. Zainteresował się na tyle, że przetłumaczoną treść kazania chce wysłać do Watykanu. Sprawa ma też trafić do prokuratury.

Przeczytaj koniecznie: Proboszcz z Bydgoszczy staje w obronie księdza Międlara [wideo]

To jednak nie wszystko, co ma do powiedzenia bydgoski proboszcz. Na stronie internetowej parafii można znaleźć jego filmy, w których znajdują się równie kontrowersyjne treści. Jest też bardzo aktywny na Facebooku.

O komentarz poprosiliśmy ks. dr. Sylwestra Warzyńskiego, rzecznika Diecezji Bydgoskiej. - Ksiądz Kneblewski już w ubiegłym roku dostał od księdza biskupa upomnienie kanoniczne - mówi. - To dowód na to, że „aktywność medialna” księdza nie jest ks. biskupowi obojętna. Kuria stara się przyglądać tej działalności i wypowiedziom ks. prałata.

A czy wysłanie przetłumaczonego kazania ks. Kneblewskiego do Watykanu jest dobrym pomysłem? - Wydaje mi się, że najpierw potrzebna jest rozmowa z samym zainteresowanym, następnie z jego przełożonymi. Przed Ojcem Świętym jest jeszcze kilka „instancji”. Tym bardziej że rzeczone kazanie zostało wygłoszone przed rokiem i to między innymi w związku z nim ks. prałat otrzymał kanoniczne upomnienie - przypomina rzecznik Diecezji Bydgoskiej.

Pozostaje jeszcze pytanie, czy język, którym posługuje się proboszcz Kneblewski jest językiem miłosierdzia?

- Sam bym się w taki sposób nie wyraził. Mówię o cytowanych w mediach słowach - podkreśla ks. Warzyński. - Nie taka powinna być forma przekazu i sposób artykułowania tak trudnych i wcale nie tak oczywistych spraw. W kazaniu, o którym zrobiło się tak głośno, są jednak i takie słowa: „…zatroszczmy się - owszem - o prześladowanych w Syrii, ale o naszych braci w wierze. Przygarnijmy tylu chrześcijan, ile potrafimy, bo wszystkich nie jesteśmy w stanie. Ale przygarnijmy ile można. A czy muzułmanom należy pomóc? Należy. I to robimy. To robi nawet Caritas. Ale pomagajmy im u siebie, w ich kraju.” Przyzna pani, że w kontekście takich sformułowań, cytowane w mediach słowa brzmią nieco inaczej - uważa ks. Warzyński. - To oczywiście nie zmienia faktu, że pewne sformułowania nie powinny zostać użyte. Ambona nie jest miejscem na tego typu retorykę.

Chcieliśmy porozmawiać z samym księdzem Kneblewskim, jednak, jak nas poinformował, ustalił z rzecznikiem Diecezji Bydgoskiej, że nie będzie udzielał wypowiedzi do mediów.

Do sprawy wrócimy.

„Polska idzie na wojnę”. Ostra dyskusja o walce Polski z tzw. Państwem Islamskim.

Komentarze 65

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Roman

Ks. Dr Roman Kneblewski mówi otwarcie o zagrożeniu chrześcijaństwa i kultury europejskiej przez zalew terrorystycznego islamu. Nic dodać, nic ująć!  Jak się komu nie podoba, to może się przesiedlić do barbarzyńskiej " kultury " szariatu! 

j
jantonij
W dniu 14.09.2016 o 09:24, Gość napisał:

Możesz się nazwać bartek,pitak,czy krzywyryj,wszystko na nic. Teksty,które płodzisz zawsze cię zdradzą. Masz już kumpla?

Czy są to może teksty poczęte .

G
Gość
W dniu 14.09.2016 o 08:43, bartek-nowe miasto napisał:

POZWOLE SIE WTRACIC! TEZ SLEDZE WPISY PANA  ANDREAS

Możesz się nazwać bartek,pitak,czy krzywyryj,wszystko na nic. Teksty,które płodzisz zawsze cię zdradzą. Masz już kumpla?

b
bartek-nowe miasto
W dniu 13.09.2016 o 10:25, Gość napisał:

Znowu się nażarłeś jakiegoś paskudztwa /może szaleju/ i wypisujesz urojenia i omamy wytworzone w chorej głowie.Kto nam ucina głowy maczetami,bo patrzę i wszyscy je posiadają?Księdza możesz sobie szanować,nawet lizać mu nie tylko ręce ale za słowa wypowiadane z ambony musi ponosić odpowiedzialność karną. Papież prezentuje inną postawę i obowiązkiem każdego klechy jest naśladowanie zachowań swojego zwierzchnika.Nie wypowiadaj się za 40 milionów,bo nikt cię do tego nie upoważnił,sraczkosieju! 

POZWOLE SIE WTRACIC! TEZ SLEDZE WPISY PANA  ANDREAS i niezauwazam nic  wspolnego z tym co wypisuje czlowiek ktory caly czas sledzi jego wpisyi wypisuje bzdury i ogolnie obraza pana andreasa-krotko mowiac w morde i do smietnika z tym czlowiekiem-mysle ze ten pan chyba jest chory z tego co wypisuje do pana andreasa-mam wrazenie ze jakis zwolennik terroryzmy,milosnik isis i wogole cos nie tak z tym czlowiekiem? pan andreas wpisujac swoje opinie ,po prostu pisze prawde-kazdy jego wpis to prawda-we wszystkich swiatowych mediach mowi sie o tym co wyglasza podobnego ksiadz,oficjalnie bez zadnej cenzury.wiec ten pan gosc cos ma niepokolei w glowie. nazwijmy tego pana sraczkosiej-bo to pasuje do jego opinii  milosci do przemocy  w islamie i wogole ogolnej sytuacji w europie,w stosunku do pana andreasa-pozdrawiam pana andreasa.a tak na marginesie-tego sraczkosieja nienauczyly ostatnie ataki islamistow w europie-niczego? coz zamiast mozgu zwykly orzech-i takich ludzi zatrudnia sie na wysokich stanowiskach.

r
rodowity rzeszowiak

Każdy ma prawo do obrony. Państwo jest po to by chronić swoich obywateli, na co oni płacą podatki. Jeżeli rządzący sieją zagrożenie, to powinni być sądzeni.

Uchodźców wśród imigrantow jest garstka, i to jest łatwe do zweryfikowania. Problem w tym, że nikt nie sprawdzał kto rzeczywiście potrzebuje pomocy, a kto ma swoje cele i roszczenia związane z najazdem na Europę. 

Bałagan, który ściągnęli na swoje kraje ludzie spod znaku lewactwa, usiłują sprzedać na całą Europę. Najwyższy czas zmienić ten kierunek. U nas nie jest za późno i to boli eurolewaków, bo się nie udało namieszać.

A to pisemko na niemieckim żołdzie sieje nienawiść między Polakami. Nie wszyscy są dyplomatami i każdy ocenia zagrożenie swoim językiem. Ważne że skutecznie informuje o zagrożeniach.

 

s
swe
Zgadzam się, podobnie jest z dziennikiem polskim. Polecam wszystkim www.radiokrakow.pl są obiektywni i piszą o sprawach Krakowa zamiast propagandy.
R
Rajmund
Kolejny przypajacował , mądrala
O
Obywatel
I prawdę mówi popatrzcie co dzieje się w niemczech. Od wieków islam chce wyprzeć inne religie to jest ich święta wojna pezeciw nie wiernym. I nie patrzą na nic. Owszem Jezus nie piętnował nikogo. Poczytajcie biblię ile tam przemocy wobec nie izraelitów i nieposłusznych... A mydlenie nam oczu że to uchodźcy, biedni uciekający przed wojną. Uciekają młodzi silni mężczyźni. Oni nie przychodzą się asymilować oni żyją według własnych zasad. I na pewno nie podporządkują się " niewiernym". Ja dla idei nie chce się dać zarżnąć. Jest jeden sposób na weryfikację intencji przybyszy.... Moczenie rąk w kadzi ze świńską krwią na granicy. Gwarantuję wam że 99% zawróciło by do domu. :) Mam dzieci i chcę żeby żyły w spokoju a nie w wiecznym lęku czy jakiś nawiedzony się obok nie wysadzi.
G
Gość
zdecydowana większość Polakó ma takie same zdanie na temat islamskich nachodźców. A ten przygłupiasty ośrodek monitorowania won !
f
felek
bo do celów migracji mają bliżej leżące sąsiednie kraje arabskie - a że u nich jest w tradycji hidżra na wzór ich proroka to płyną najpierw do krajów gdzie upadło chrześcijanstwo bo kraje arabskie nie wymagają nawrócenia - i taka jest prawda mimo szeroko rozpowszechnionej propagandy o ich rzekomym uchodźctwie - tylko pytanie: kiedy skończy się to europejskie szaleństwo przyzwolenia na masowy i niekontrolowany napływ ludności?
P
Po Krakowską
Po co kupować Gazetę Krakowską skoro można Gazetę Wyborczą.
Jak widać obie nacje w polskojęzycznych mediach pisza to samo.

Zmieńcie nazwę.
f
fix
W dniu 13.09.2016 o 17:52, Wpisz swoje imię napisał:

W którym punkcie nie głosi ewangelii?

Kiedy Chrystus napiętnował nie Żyda albo choćby innowiercę? Jezus jest miłością i tego ma kapłan nauczać.

f
ffatałaszek
Nic dodać i nic ująć do wypowiedzi ks.Kneblewskiego ! Zresztą większość normalnych Polaków myśli podobnie !!
M
MONTY
A skąd aż takie oburzenie tym co mówi ksiądz! On mówi po prostu o obowiązku zachowania instynktu samozachowawczego naszej cywilizacji! Czy ktoś normalny miałby nawoływać do cywilizacyjnego samobójstwa?
W
Wpisz swoje imię
W dniu 13.09.2016 o 16:46, fix napisał:

Ksiądz ma głosić Ewangelię,czyli naukę Chrystusa a nie "swoje zdanie" Kiedy pojmiesz tę prostą prawdę,możesz się zaliczyć do ludzi myślących. Na razie niczym się nie różnisz od psa mojej sąsiadki.

W którym punkcie nie głosi ewangelii?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska