
7. Zdrowie
Zdrowie nie jest co prawda tematem tabu, ale warto znać umiar w opowieściach o swoich chorobach. Dobrym miejscem na update dotyczący stanu zdrowia są kuluary, np. kuchnia. Nie musisz też robić tajemnicy z ostatnio przebytej choroby, ale zarzucanie współpracowników detalami związanymi z twoimi dolegliwości bywa po prostu uciążliwe.
Częste użalanie się nad sobą może też zaniepokoić twojego szefa lub szefową. Poddaje ono w wątpliwość twoją zdolność do pracy.

6. Wygląd
O gustach się nie dyskutuje. Dotyczy to również stylu ubierania się twoich współpracowników. Nie zaskarbisz sobie niczyjej sympatii przez pełne dezaprobaty uwagi na temat ubioru. Za to dyskretna informacja o rozmazanym makijażu lub oczku w rajstopach z pewnością nie zaszkodzi.

5. Praca innych
Istotną rolę w firmie odgrywa praca zespołowa. Bardzo ważne są: wzajemne zaufanie między pracownikami oraz dobra atmosfera w biurze. Dlatego lepiej jest wspierać się nawzajem niż rzucać sobie kłody pod nogi. Przykładowo, jeżeli zauważysz, że twój kolega z biura popełnił błąd, lepiej jest powiedzieć mu to na osobności niż na forum publicznym.
Niestety, niektóre osoby żyją w przeświadczeniu, że wszystko wiedzą najlepiej. Często wytykają one błędy innym. Nie zalecamy takiego podejścia, ponieważ utrudnia ono komunikację i staje się źródłem urazów, które niektórzy żywią bardzo długo.

4. Negatywny stosunek do pracy
Jeżeli ciągle będziesz narzekać na swoją pracę, wieść może się roznieść po całym biurze, i to ze szkodą dla ciebie. Nikt nie gwarantuje, że twój przełożony czy przełożona przyjmie to ze zrozumieniem.
O ile konstruktywne uwagi odnośnie komunikacji w firmie bądź pracy zespołu są jak najbardziej na miejscu, o tyle krytyka dla samej krytyki może działać na innych demobilizująco.