

2. Facebook (76%)
Trzech pracowników na czterech robi sobie w pracy przerwy na Facebooka. Ten niepozorny serwis społecznościowy każdego dnia pochłania dziesiątki minut naszego czasu.
– Jeśli tylko pracownik zachowuje zdrowy rozsądek, nie wydaje mi się, żeby była potrzeba walki z tego typu rozpraszaczami. Nie brakuje oczywiście na rynku polskim i zagranicznym firm, w których blokowany jest pracownikom dostęp do sieci czy samego Facebooka na komputerach i laptopach służbowych. Tylko czy to przynosi jakiekolwiek skutki? – zastanawia się Dariusz Michalski, CEO HR Global Group.Nie sądzę. Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby pracownicy przeglądali social media w trakcie swojej przerwy od pracy. Gorzej natomiast, jeśli mamy do czynienia z pracownikiem, który jest po prostu uzależniony od Internetu i social mediów. W tego typu przypadkach warto spróbować przekonać go do podjęcia walki z uzależnieniem – dla jego dobra, i to nie tylko w kontekście pracy – dodaje Michalski.

1. Komunikatory typu Messenger, WhatsApp, Skype (82%)
Najczęściej tracimy czas na komunikatory typu Messenger, WhatsApp czy Skype. Problem jest kolosalny, bo dotyczy aż 82% badanych.
– Niezwykle ułatwiony dziś kontakt z najbliższymi, rodziną czy znajomymi, powoduje, że chętnie z takiej możliwości korzystamy także w miejscu pracy. Bo jak żona, mama czy kolega napisze, to co – nie odpowiemy? – komentuje Dariusz Michalski, prezes agencji HR Global Group.