
Chcąc rozpoznać dobrą ofertę pracy i uczciwego pracodawcę należy sięgnąć po wszelkie możliwe sposoby. Warto prześwietlić firmę, zanim powiemy jej „tak” i zwrócić uwagę na proponowane warunki zatrudnienia. W pracy spędzamy bowiem dużą część naszego czasu, a atmosfera, w jakiej pracujemy, często wpływa także na nasze życie poza pracą. Ważne, by świadomie wybrać ofertę pracy i pracodawcę.

Dobra opinia wśród pracowników
Zadowoleni pracownicy są najlepszą wizytówką wartościowego pracodawcy. Atmosferę panującą w firmie często można wyczuć już od wejścia. Jeśli na recepcji wita nas przygnębiona recepcjonistka, a członkowie zespołu niepewnie spoglądają znad biurek, powinien być to dla nas sygnał ostrzegawczy. Nikt tak dobrze, jak zatrudnione osoby, nie poinformują nas, jaką kulturę ma dana firma.

Rekomendacja byłych pracowników
Sposobem na zdobycie informacji o potencjalnym pracodawcy są również byli pracownicy. Bardzo często osoby, które rozstały się z firmą, śmielej oceniają ją w internetowych komentarzach. Pod uwagę należy wziąć wpisy byłych pracowników, jednak tylko tych, którzy nie pozostają anonimowi, a otwarcie (przy użyciu np. profilu na FB) – i w kulturalny sposób – oceniają wady i zalety byłego pracodawcy. Im więcej powtarzających się opinii, tym większa szansa, że wzbogacimy się o wartościową wiedzę o firmie.

Wysokie miejsca w rankingach
Najbardziej prestiżowe, duże i często międzynarodowe korporacje trafiają do rankingów organizacji, które monitorują rynek pracy. Jeśli odpowiadamy na ofertę pracy znanej firmy, warto sprawdzić jej pozycję w rankingach w kategoriach np. „firma dla młodych”, „płaca”, „firma przyjazna rodzicom”. Wartościowego pracodawcę można poznać także po ocenie w branżowych zestawieniach.