

10. Zły wizerunek pracodawcy
Negatywne opinie na temat pracodawcy zawsze wzbudzają niepokój wśród kandydatów do pracy. Dlatego duże firmy już dawno uświadomiły sobie, jak ważną rolę w procesie odgrywa employer branding, czyli kreowanie dobrego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników tak, aby była ona uważana za „pracodawcę z wyboru”.
Ważną rolę odgrywa również rozpoznawalność firmy. Zwiększa ona szanse na pozyskanie nowych rąk do pracy o 10%.

9. Trudne relacje ze współpracownikami
Dla co dziesiątej osoby poszukującej nowej pracy (12%) problem stanowią współpracownicy. Zdarza się, że nie potrafimy „dotrzeć się” z kolegą z zespołu lub odnalezienie się w nowym środowisku stanowi wyzwanie. Warto jednak pamiętać o tym, że pewność siebie w miejscu pracy przychodzi z czasem, gdy już zaaklimatyzujemy się w firmie.
Pracownicy stawiają na pierwszym miejscu środowisko pracy. Według Hays przyjazne środowisko pracy pomaga znaleźć nowych pracowników w 62%.

8. Brak elastyczności zatrudnienia
Coraz częściej oczekujemy od pracodawcy możliwości pracy zdalnej lub przychodzenia do firmy w określonym przedziale czasowym, np. między 8.00 a 10.00.
Na rynku dostępnych jest wiele programów pozwalających zoptymalizować efektywność pracy zdalnej, a to oznacza, że brak obecności w biurze przestaje być problemem. Trello, Slack, Jira i inne narzędzia nie tylko umożliwiają, ale wręcz usprawniają komunikację w firmie i zarządzanie projektami. Co więcej, opcja elastycznej pracy zwiększa o 12% możliwość pozyskania nowych pracowników.