
Pakiet medyczny
Co drugi odbiorca ogłoszenia o pracę (47%) może liczyć na prywatną opiekę medyczną. W ciągu ostatnich pięciu lat popularność tego benefitu pracowniczego znacznie wzrosła. W 2015 r. mogło na niego liczyć tylko 18% kandydatów do pracy – wskazuje Grant Thornton.

Bike sharing
Niektóre firmy sponsorują zatrudnionym u siebie osobom korzystanie z rowerów. Przykładowo, Coca-Cola HBC Polska udostępnia swoim pracownikom 15 firmowych rowerów. Można korzystać z nich bezpłatnie po odblokowaniu za pomocą aplikacji mobilnej. GPEC opłaca pracownikom użytkowanie wypożyczonych jednośladów, natomiast LPP od 2017 r. zapewnia swoim pracownikom dostęp do różnej klasy rowerów służbowych – zarówno miejskich, jak i kolarzówek.

Możliwość przyjścia do pracy z psem
Część osób nie decyduje się na posiadanie psa, ponieważ nie ma możliwości wyprowadzania go na spacer w ciągu dnia. Ten problem rozwiązała firma Nestlé, która akceptuje w biurze czworonogi. Na rynku można wskazać również inne, przyjazne futrzakom przedsiębiorstwa.

Firmowe przedszkole lub żłobek
Pracodawcy wykazują się sporą wyrozumiałością wobec rodziców z dziećmi. Zdarzają się przedsiębiorstwa, które inwestują w przedszkola pracownicze lub oferują dofinansowanie do opiekunki do dzieci. Ponadto część biur jest wyposażona w specjalne pokoje do karmienia piersią lub leżanki dla kobiet w ciąży. Ze zrealizowanego w 2018 r. badania „Pracuj.pl Benefity oczami pracowników” wynika, że 12% pracowników życzyłoby sobie takiego udogodnienia, ale tylko 2% może z niego skorzystać.