
Pracodawcy mają poważne trudności ze znalezieniem pracowników - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Otto Work Force. Z osób chętnych do pracy trudno jest wyłonić kandydatów, którzy posiadaliby kompetencje potrzebne na danym stanowisku. Co ciekawe, na największe problemy z rekrutacją skarżą się duże przedsiębiorstwa. Zobacz, które kompetencje pracodawcy cenią najwyżej.


7. Specjalistyczne umiejętności
Pracodawcy skarżą się na niedobór specjalistów. Próbują przekonać ich do siebie benefitami pozapłacowymi, np. kartami sportowymi, prywatną opieką medyczną i dodatkowymi ubezpieczeniami grupowymi. Tego typu świadczenia oferuje już blisko połowa firm. Firmy kuszą także możliwością uczestnictwa w programach rozwojowych oraz obietnicami wyższych zarobków i premii. Jednocześnie organizują szkolenia z zakresu kompetencji, których brakuje pracownikom.
Przedsiębiorstwa nie tylko planują nabór do pracy wśród studentów, ale zamierzają również rekrutować uczniów techników i szkół średnich. Ponadto starają się nakłonić do zmiany pracy osoby zatrudnione u konkurencji. Inną formę zachęty do wyboru danej firmy mają stanowić nowe programy lojalnościowe.
- W czasach dynamicznie rozwijającego się rynku pracy coraz więcej benefitów staje się standardem. Jeżeli benefity mają być jednym z czynników, który decyduje o wyborze miejsca zatrudnienia, konieczne wydaje się poszukiwanie nowych rozwiązań, dopasowanych do zindywidualizowanych oczekiwań pracowników – uważa Tomasz Dudek, dyrektor zarządzający Otto Work Force.
