- Otworzymy spółkę w Stanach Zjednoczonych. Już przygotowujemy amerykańską wersję naszego e-sklepu - mówi Monika Siarkowska z Oponeo.pl.
Siedem krajów Europy to nie koniec ekspansji lidera sprzedaży opon i felg przez internet, czyli Oponeo.pl.
Firma planuje wzmocnić pozycję i dalej zdobywać zagraniczne rynki, np. belgijski, irlandzki czy właśnie Stanów Zjednoczonych. Już powstaje amerykańska wersja e-sklepu, trwają też formalności związane z otwarciem spółki w tym kraju. - To największy z naszych dotychczasowych projektów związanych ze sprzedażą zagraniczną - komentuje Siarkowska.
Oponeo.pl jest na rynku europejskim od 2009 roku. Osiąga roczne przychody na poziomie 170,9 mln zł, to dwa razy więcej niż kiedy debiutowała na warszawskiej giełdzie. Gdy rozpoczynała sprzedaż opon i felg przez internet, e-commerce w Polsce raczkował. Teraz posiada już milion klientów.
Regionalne firmy mają ostatnio szczęście do współpracy handlowej ze Stanami Zjednoczonymi. Bydgoska fabryka Makrum realizowała niedawno bajkowe zamówienie. Wykonała ster do luksusowego amerykańskiego wycieczkowca Disney Fantasy, który kursuje po Karaibach.
