https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Auta mają wyjechać z centrum Bydgoszczy

Chociaż bydgoskie władze namawiają, by do centrum dojeżdżać komunikacją miejską, to wciąż wielu wybiera samochodyAuta na Starym Rynku? Tak, ale przy okazji takich zlotów jak na zdjęciu. Po przebudowie płyty bydgoskiego rynku ruch samochodowy w tym miejscu ma zostać ograniczony do minimum
Chociaż bydgoskie władze namawiają, by do centrum dojeżdżać komunikacją miejską, to wciąż wielu wybiera samochodyAuta na Starym Rynku? Tak, ale przy okazji takich zlotów jak na zdjęciu. Po przebudowie płyty bydgoskiego rynku ruch samochodowy w tym miejscu ma zostać ograniczony do minimum archiwum GP
Bydgoska starówka bez samochodów? Miasto chce, by służyło głównie pieszym i rowerzystom

Wiele miast zachodniej Europy wyeliminowało ruch samochodowy ze ścisłego centrum. W Polsce dopiero są takie plany, bo z jednej strony władze, również Bydgoszczy, namawiają, by podróżując do Śródmieścia, korzystać z komunikacji miejskiej, a z drugiej takie apele nie do każdego trafiają, bo większość kierowców chce własnym autem dojechać do miejsca przeznaczenia.
Na bydgoskiej starówce cztery kółka też mają być coraz mniej chętnie widziane. A mają je zastąpić...dwa kółka oraz piesi.
Wniosek o usunięcie ruchu kołowego ze Starego Rynku był jednym, jakie wpłynęły podczas publicznego prezentowania projektu przebudowy płyty bydgoskiego rynku.

Jak wtedy informowali drogowcy, planuje się znaczne ograniczenie ruchu kołowego w obszarze Starego Rynku. Pozostawiony zostanie ruch pojazdów zaopatrzenia i to tylko w określonych godzinach oraz służb komunalnych.

Jak dodaje prezydent Rafał Bruski, zależy mu na tym, by Stary Rynek był miejscem, które będzie służyło przede wszystkim pieszym oraz rowerzystom.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Wiceprezydent Mirosław Kozłowicz, w odpowiedzi na interpelację radnego Szymona Roga, odpowiada, że wprowadzana organizacja ruchu na Starym Rynku i przyległych ulicach nie jest docelowym rozwiązaniem.

- W przyszłości ten obszar ma przede wszystkim służyć spacerującym i rekreacji rowerowej w kierunku Wyspy Młyńskiej - dodaje.

Wyjaśnia też, że ulice Przy Zamczysku, Podwale, Grodzka, Mostowa oraz Pod Blankami, na odcinku od ul. Podwale do ul. Trybunalskiej pełnią funkcję ulic wyprowadzających ruch kołowy ze ścisłego centrum.

W 2015 roku Pod Blankami zaczął funkcjonować wielopoziomowy parking. To spowodowało, że w ścisłym centrum zlikwidowano część miejsc do parkowania.

Anna Rembowicz-Dziekciowska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, podaje przykład Oslo, które 2 lata temu zadeklarowało, że do 2019 roku z szerokiego centrum miasta całkowicie zostaną usunięte samochody. Okazuje się, że Norwegowie tę deklarację podtrzymują. Do końca tego roku w centralnej dzielnicy stolicy Norwegii nie będzie możliwe parkowanie na ulicy. - My też powinniśmy zmierzać w tym kierunku. Na początek Stare Miasto, potem Gdańska aż do Cieszkowskiego, Dworcowa, i tereny nadrzeczne oczywiście - napisała na swoim profilu na facebooku Anna Rembowicz-Dziekciowska.

INFO Z POLSKI 4.05.2017- przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju.

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosc
MARKETY DAŁY W ŁAPE ŻEBY PRZEGNAC RESZTE KUPUJACYCH DO NICH. BRAWO WLADZE BYDGOSZCZY. KOLES KLEPIE KOLESIA
G
Gość
Prawidłowo. Nie przystoi miastu na poziomie żeby po płycie starego rynku jeździły samochody
m
marek
Juz czekam na kolejny artykuł. Centrum wymierają lub markety wykonczyly centrum.
G
Gość
Oczywiscie prezydencik i jego urzędasy będą zwolnieni z tego zakazu. Czyż nie ?
Z
Zxn

Bydgoszcz równa się z Oslo - żałosne. Może oprócz usuwania samochodów (a co z mieszkańcami?) przyjmiemy jeszcze imigrantów. Niech będzie tak jak w Oslo - po całości, łącznie z pracą, zarobkami i innymi działaniami gminy i państwa. Uprawiacie wybiórcze pieprzenie w bambus

s
stan

Jak tak dalej władze będą gospodarowały, to całe śródmieście Bydgoszczy będzie "martwe", już Długa, Gdańska i Dworcowa umiera, b. wiele pustych lokali i wciąż pustoszeją. A co z mieszkańcami, czy też  dla nich będzie zakaz wjazdu???, bo władze o mieszkańców centrum nie dbają. 

.PL

Najpierw trzeba wybudować parkingi przy przystankach tramwajowych/autobusowych/dworcach! Ale gdzie tam, najlepszy przykład bezmózgowia to Bydgoszcz Wschód!

M
Mateusz

Robcie tak dalej, niedlugo centrum miasta bedzie wymarlym miastem.Już teraz umiera. Mieszkam pod Bydgoszczą, kiedyś dojezdzalem do miasta miejską komunikacją.Po zmianach, skrócenia linii 92 czas dojazdu do pracy wynosił 70 minut w jedną stronę(po zmianach musiałem jechać 3 autobusami) teraz zarówno ja jak i moja rodzina dojezdzamy  samochodami.Czas dojazdu ze staniem w korkach 20 minut. I druga sprawa mozna dojechac samochodem na Błonie i dalej udać si komunikacja miejską.Ale prosze mi powiedzieć gdzie na Błoniu można zaparkować samochód? Nigdzie.....I dziwimy sie ,ze ludzie preferuja dojazdy samochodami do pracy.....Jak sie chce wprowadzać zmiany, to trzeba też trochę myśleć, a tego niestety włodarzom miasta brakuje....

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska