https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Auta nie wjadą na Rynek w Grudziądzu. Będzie dużo kafejek

(DXC)
Od maja na ulicy Reja będzie działała letnia kawiarnia „Fado Cafe”. Jej szefowie zapowiadają koncerty co tydzień
Od maja na ulicy Reja będzie działała letnia kawiarnia „Fado Cafe”. Jej szefowie zapowiadają koncerty co tydzień Piotr Bilski
W tym roku rekordowo dużo letnich ogródków powstanie w centrum miasta. Dlatego zmieni się organizacja ruchu.

Do Zarządu Dróg Miejskich do tej pory wpłynęło aż 11 wniosków o możliwość ustawienia letnich kafejek na Rynku oraz w jego najbliższym rejonie.

- Tak dużej liczby wniosków jeszcze nie było. Pierwsze ogródki powinny stanąć już w kwietniu - mówi Łukasz Rządkowski z ZDM.

Parasolki i koncerty

Letnie kawiarenki będą okalały Rynek ze wszystkich stron, oprócz-oczywiście - tej, po której jeździ tramwaj. Dodatkowo będą także funkcjonowały na części ulicy Pańskiej. Tam swoją kafejkę uruchomi choćby kawiarnia „Czerwony rower”.

- Gdy jest ciepło, to nikt nie chce siedzieć w pomieszczeniu, tylko na zewnątrz. Dlatego postanowiliśmy uruchomić letnią kawiarenkę - podkreśla Aneta Zwolicka, właścicielka lokalu.

Na tym nie koniec, ponieważ na ulicy Reja będzie działała kafejka Fado Cafe.

- Planujemy, że koncerty będą się w niej odbywać co tydzień. Chcemy, aby ulica Reja została przystrojona m.in. kolorowymi parasolami, które zostaną nad nią zawieszone - mówi Tomasz Bakowski z „Fado Cafe”.

Koncert João de Sousa w grudziądzkiej "Fado Cafe" [zdjęcia]

Auta objazdem

Aby umożliwić funkcjonowanie takiej liczbie kafejek, urzędnicy zdecydowali się Rynek całkowicie wyłączyć z ruchu aut. Samochodem nie wjedziemy także na część ul. Pańskiej. Rynek trzeba będzie objechać ulicami: Klasztorną, Prostą, Spichrzową, Poprzeczną. Możliwy będzie także bezpośredni wjazd na ul. Spichrzową z ul. Ratuszowej.

- Taką organizację ruchu testowaliśmy podczas imprez i uroczystości na Rynku. Sprawdziła się - dodaje Łukasz Rządkowski z ZDM.

Nowa organizacja ruchu wejdzie w życie 14 kwietnia.

- Dobrze, że na Rynku nie będzie samochodów. A kafejki? Nie przeszkadzają mi - mówi Justyna Golusińska, która mieszka w kamienicy stojącej na Rynku.

Większy ruch na błoniach

Z tego, że w centrum będzie dużo ogródków cieszy się Michał Czepek z Informacji Turystycznej. Liczy, że nie zabraknie w nich turystów, którzy z roku na rok coraz chętniej zaglądają do Grudziądza.

- Ubiegły rok był pod tym względem rekordowy. Myślę, że ten będzie jeszcze lepszy - ma nadzieję Michał Czepek.

Na pomysł ożywienia Błoni Nadwiślańskich wpadli z kolei radni Paweł Napolski i Jakub Kopkowski. Przygotowali projekt uchwały, który zakłada, że na błoniach będzie można legalnie pić piwo i inny alkohol do 4,5 proc. Jeśli projekt zostanie uchwalony, legalnie spożywać słaby alkohol nad Wisłą będzie można od maja.

Radny Napolski: - Chcemy także, aby jeszcze w tym roku na błoniach powstała plaża i boisko do siatkówki. Rozmawiałem na ten temat z prezydentem. Jestem dobrej myśli.

Komentarze 99

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Jaskółka a Cię kur..... zazdrość zżera
G
Gość
W dniu 08.09.2017 o 21:07, Marek Jaskóła napisał:

Co za bzdura , jaka kolorowa uliczka ? Przez te tandetne parasolki i dżunglę z robalami? Prawda taka , że nie zrobili tego dla dobra ludzi tylko dla swojego w ten sposób zamiast małej klitki 20 metrowej mają całą ulice do dyspozycji. Więc przestańcie robić z nich takich zbawicieli rynku. Co za tępy naród... was to naprawdę trzeba doić bo głupi jesteście jak but z lewej nogi.A to , ze sikora tak ich promuje , nawet na swoim profilu wstawiając filmiki z pseudo koncertów to już jest żenada , zachowałby chociaż pozory bezstronności. Wiceprezydent... żenujące.

 

Masz rację, ulica cała zagracona, siedziałem tam jak w małpim gaju. To nie moje miejsce.

M
Marek Jaskóła
W dniu 29.04.2017 o 08:02, Gość napisał:

Taka jest prawda, ale z tej ponurej uliczki dzięki Fado zrobiła się kolorowa, przyciągająca nie tylko mieszkańców. Jestem za tym aby na starym mieście było jak najwięcej kawiarenek, ale nie wolno takimi posunięciami utrudniać życie innym mieszkańcom, trzeba znaleźć kompromis.

Co za bzdura , jaka kolorowa uliczka ? Przez te tandetne parasolki i dżunglę z robalami? Prawda taka , że nie zrobili tego dla dobra ludzi tylko dla swojego w ten sposób zamiast małej klitki 20 metrowej mają całą ulice do dyspozycji. Więc przestańcie robić z nich takich zbawicieli rynku. Co za tępy naród... was to naprawdę trzeba doić bo głupi jesteście jak but z lewej nogi.

A to , ze sikora tak ich promuje , nawet na swoim profilu wstawiając filmiki z pseudo koncertów to już jest żenada , zachowałby chociaż pozory bezstronności. Wiceprezydent... żenujące.

G
Gość
W dniu 22.05.2017 o 17:45, Gość napisał:

Proponuję by Urząd Miasta w ramach podreperowania swojego nadwątlonego budżetu otworzył na dziedzińcu Ratusza  ogródek piwny z kolorowymi parasolami. Frekwencja miłośników złotego trunku i nie tylko, murowana, a wpływy do kasy miejskiej z pewnością byłyby nie małe. Likwidacja niezapomnianej kawiarni Ratuszowej wydaje się w tej sytuacji, że była błędną. Wyobraźcie sobie mili Państwo jak przyjemnie by się spędzało wolny z  czas z małym (niekoniecznie małym) piwkiem w otoczeniu starych barokowych murów dawnego klasztoru. Byłaby to kolejna atrakcja dla tak chętnie i licznie odwiedzających nasz piękny gród turystów i nie trzeba byłoby zamykać dla ruchu kołowego kolejnej ulicy. Panowie decydenci ! Do roboty !!!

 


Świetny sarkazm. Brawo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

G
Gość
W dniu 30.05.2017 o 16:33, Gość napisał:

Jeśli Twoim zdaniem tylko duża liczba ogródków piwnych i nic ponadto jest w stanie przywrócić życie na starówce to Ty jesteś nieźle ograniczony i nigdzie nie byłeś. A Grudziądz niestety już się degraduje do statusu wsi i tu mała liczba ogródków piwnych nie ma nic do rzeczy. Mamy obecnie około 88 tys. mieszkańców, a jeszcze niedawno było ich 104 tys. Prezydent miasta jest z praw nabytych, bo już dawno powinniśmy mieć burmistrza. Kto ma trochę oleju w głowie to ucieka z tego bez perspektyw i zadłużonego po uszy prowincjonalnego miasteczka. A tak na marginesie to w niejednej wsi występuję również ogródki piwne i nikt tam nie mówi, że czuje się jak by mieszkał w mieście.


Święta prawda człowieku, nic dodać nic ująć!!
G
Gość
W dniu 30.05.2017 o 13:23, Gość napisał:

Masz rację, centrum miasta ma pulsować życiem a nie spać. Osoby które myślą inaczej są nieźle ograniczone albo nigdy nigdzie nie były i nie orientują się że to jest normalne. Jak chcecie mieć spokój w centrum miasta to zdegradujcie Grudziądz do statusu wsi i tyle w temacie.

 


Jeśli Twoim zdaniem tylko duża liczba ogródków piwnych i  nic ponadto jest w stanie przywrócić życie na starówce to Ty jesteś nieźle ograniczony i nigdzie nie byłeś. A Grudziądz niestety już się degraduje do statusu wsi i tu mała liczba ogródków piwnych nie ma nic do rzeczy. Mamy obecnie około 88 tys. mieszkańców, a jeszcze niedawno było ich 104 tys. Prezydent miasta jest z praw nabytych, bo już dawno powinniśmy mieć burmistrza. Kto ma trochę oleju w głowie to ucieka z tego bez perspektyw i zadłużonego po uszy prowincjonalnego miasteczka. A tak na marginesie to w niejednej wsi występuję również ogródki piwne i nikt tam nie mówi, że czuje się jak by mieszkał w mieście.

G
Gość

Dziś już na spichrzowej był pożar , na szczęście niegroźny , ciekawe czy jak goscie kawiarenek rzucą niedopałki i zajmie się któraś z drewniano ceglanych konstrukcji , bliżej reja , to czy tak łatwo uda się dojechać straży pożarnej .

G
Gość
W dniu 29.05.2017 o 09:56, Gość napisał:

Nie pisze nieprawdy to po pierwsze bo mam rodzinę mieszkającą w centrum Torunia. A po drugie nikt nikomu nie każe mieszkać w centrum, jak nie pasuje to trudno - centrum miasta powinno być kwitnące przez cały rok, nie tylko w sezonie ale w sezonie to wiadomo. Powinno być jak najwięcej ogródków, już od bardzo dawna jest to STANDARD. Centrum każdego miasta jest jego wizytówką. Jaką wizytówkę ma Grudziądz? Na to pytanie odpowiedz sobie sam. Jak dla mnie to jeszcze bardzo dużo brakuje...


Masz rację, centrum miasta ma pulsować życiem a nie spać. Osoby które myślą inaczej są nieźle ograniczone albo nigdy nigdzie nie były i nie orientują się że to jest normalne. Jak chcecie mieć spokój w centrum miasta to zdegradujcie Grudziądz do statusu wsi i tyle w temacie.
G
Gość
W dniu 29.05.2017 o 19:06, Gość napisał:

Nic dodać nic ująć.

Wątek kwitnie, dyskusja toczy się dalej.

Ciekawi mnie jedna rzecz - co zrobiły osoby bezpośrednio zainteresowane? Wystosowały jakąś petycję do władz miejskich?

Podejrzewam, że nie.

Pogadamy, ponarzekamy, czujemy się skrzywdzeni i...- niech inni za nas rozwiążą problem.

G
Gość
W dniu 29.05.2017 o 18:46, Gość napisał:

 Jeśli Twoim zdaniem najlepszą wizytówką centrum miasta jest  ilość ogródków piwnych, to z wiadomych powodów nie będę komentował tej wypowiedzi.  

Nic dodać nic ująć.

G
Gość
W dniu 29.05.2017 o 09:56, Gość napisał:

Nie pisze nieprawdy to po pierwsze bo mam rodzinę mieszkającą w centrum Torunia. A po drugie nikt nikomu nie każe mieszkać w centrum, jak nie pasuje to trudno - centrum miasta powinno być kwitnące przez cały rok, nie tylko w sezonie ale w sezonie to wiadomo. Powinno być jak najwięcej ogródków, już od bardzo dawna jest to STANDARD. Centrum każdego miasta jest jego wizytówką. Jaką wizytówkę ma Grudziądz? Na to pytanie odpowiedz sobie sam. Jak dla mnie to jeszcze bardzo dużo brakuje...

 


Jeśli Twoim zdaniem najlepszą wizytówką centrum miasta jest  ilość ogródków piwnych, to z wiadomych powodów nie będę komentował tej wypowiedzi. 

G
Gość
W dniu 29.05.2017 o 10:00, Gość napisał:

Jak co ma? witacze na wylotach..... pa pa.


A na wjeździe i wyjeździe od strony Waldowa te pieprzone światła co zawsze ttafiasz na czerwone i zawsze stoisz jak idiota hahaha
G
Gość

Jak co ma? witacze na wylotach..... pa pa.

G
Gość
W dniu 26.05.2017 o 20:25, Gośc napisał:

Wszyscy zadowloeni na pewno nie są, a mieszkańcy Torunia mogą pod swój dom podjechać, chociaż w określonych godzinach by wnieśc do mieszkania zakupy. Więc nie pisz nieprawdy. Gdybyś mieszkał w okolicy ogródków i szczególnie w weekendy do godz. 3 w nocy musiałbyś wąchać smród dymu tytoniowego i słuchać głosne rozmowy, pijackie krzyki i wznoszenie toastów, to też zadowolony bys nie był. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.


Nie pisze nieprawdy to po pierwsze bo mam rodzinę mieszkającą w centrum Torunia. A po drugie nikt nikomu nie każe mieszkać w centrum, jak nie pasuje to trudno - centrum miasta powinno być kwitnące przez cały rok, nie tylko w sezonie ale w sezonie to wiadomo. Powinno być jak najwięcej ogródków, już od bardzo dawna jest to STANDARD. Centrum każdego miasta jest jego wizytówką. Jaką wizytówkę ma Grudziądz? Na to pytanie odpowiedz sobie sam. Jak dla mnie to jeszcze bardzo dużo brakuje...
x
xxx
Co działo się na ul. Szewskiej ? Dwie szyby rozbite w dawnej kolorowej i sklepie mięsnym.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska