
Ulica Łucka była jedną z pierwszych, gdzie pojawiły się płyty ażurowe. Koszty budowy tego typu dróg są znacznie niższe, niż w przypadku nawierzchni asfalto-betonowych. Są jednak mniej odporne na uszkodzenia - wyjaśniają bydgoscy drogowcy.

Ażurowe płyty są rozmieszczane na podbudowie z kruszywa i podsypce. Z obu stron jezdnie są ograniczane krawężnikami, które mają za zadanie stabilizację konstrukji drogi.
Prace podzielono na 3 etapy: w pierwszym płyty ażurowe zyskały cztery ulice, w dwóch kolejnych po trzy ulice. Koszt pierwszego i drugiego pakietu to 1,2 mln zł każdy

- Do pilotażowego przedsięwzięcia wybrane zostały ulice znajdujące się na osiedlach, na których jest najwięcej gruntówek - informują w bydgoskim ratuszu.
Na zdjęciu: ulica Okopowa jeszcze przez położeniem płyt ażurowych

O to, czy płyty ażurowe pojawią się na kolejnych ulicach, pytają bydgoscy radni. Grażyna Szabelska złożyła interpelację w sprawie osiedla Zimne Wody-Czersko Polskie (na zdjęciu).
- Wprowadzony przez miasto program stabilizacji dróg gruntowych płytami ażurowymi ma charakter pilotażowy. Po jego zakończeniu, a przede wszystkim ocenie efektów programu, podejmiemy decyzję, co do jego kontynuacji - odpowiada Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.