Jak informuje Onet trzecia linia będzie poprowadzona z istniejącej już stacji Stadion Narodowy. Stąd pociągi wyruszą na kolejne stacje, które powstaną w pierwszym etapie inwestycji: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego oraz Gocław. Mają one powstać do 2028 r.
Ma powstać również odgałęzienie, które prowadzi do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce. Tym samym stacja Stadion Narodowy ma stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym w tej części stolicy.
- Chcemy dobrze przygotować ten projekt na nową perspektywę finansową Unii Europejskiej. Natomiast w drugiej połowie roku zlecone zostaną prace nad studium technicznym linii M3 po lewobrzeżnej stronie Warszawy - tłumaczy Rafał Trzaskowski.
Według wstępnych szacunków z pierszego odcinka linii M3 w ciągu doby ma korzystać ponad 315 tys. pasażerów. W szczycie porannym natomiast może być to nawet ponad 26 tys. osób.
- Warszawa musi jednak stać się nie tylko idealnym miejscem do pracy, ale także wymarzonym miejscem do życia. Budowa trzeciej linii metra ma tu kluczowe znaczenie, bo komunikacja jest jedną z najważniejszych usług, jakie świadczymy naszym mieszkańcom - podkreśla prezydent stolicy.
Źródło: Onet.pl.
