Inowrocławianin apeluje o natychmiastowe podjęcie działań, które zapewnią mieszkańcom os. Nowego stabilną dostawę wody. Lokatorzy oczekują informowania na bieżąco o podjętych działaniach i postępie prac. Mają nadzieję, że dojdzie do rozmów z przedstawicielami Urzędu Miasta Inowrocławia. Przypominamy, że Miasto jest właścicielem hydroforni przy ul. Wawrzyniaka. W rozmowach, których celem jest znalezienie optymalnego rozwiązania, chcą uczestniczyć także mieszkańcy.
- Występując w imieniu mieszkańców, kolejny raz chciałbym zwrócić uwagę pracowników zarządu i rady nadzorczej na problem dotyczący hydroforni, który dotknął naszą społeczność. Bezczynność zarządcy grozi utratą dostępu do wody dla kilkuset mieszkańców. Hydrofornia, która odpowiada za dostarczanie wody do naszego osiedla, jest obecnie w agonalnym stanie, a wszelkie usterki naprawiane są w sposób doraźny i nieskuteczny. Niemal każdego dnia pojawiają się nowe problemy z dostawą wody, a mieszkańcy dalej obawiają się o zabezpieczenie podstawowych potrzeb, do jakich należy dostęp do wody.
Mimo wielokrotnych interwencji ze strony mieszkańców, mediów lokalnych, jak i telewizji ogólnopolskiej, spółdzielnia nie podjęła żadnych konkretnych kroków w celu rozwiązania problemu hydroforni i zapewnienia stabilnej dostawy wody (prócz takich działań, które z oczywistych powodów były przez mieszkańców odrzucane, jak np. weksle czy obciążenie właścicieli lokali całymi i niewiadomymi kosztami). Zarząd i rada nadzorcza dopuszczają się przerzucania na mieszkańców odpowiedzialności za swoje wieloletnie zaniedbania w tym zakresie. Sugerowanie, że członkowie są winni zaistniałym problemom, jest tu sporym nadużyciem.
W efekcie mieszkańcy muszą sami radzić sobie z niskim ciśnieniem wody, brakiem wody, a czasem nawet całkowitym brakiem dostępu do wody. Taka sytuacja jest nie tylko uciążliwa, ale także może prowadzić do poważnych problemów sanitarnych i zdrowotnych.
Jako przedstawiciel mieszkańców jestem zaniepokojony brakiem racjonalnych i konsekwentnych działań ze strony spółdzielni, ukierunkowanych na usprawnienie starej lub budowę nowej hydroforni.
Chciałbym podkreślić, że to spółdzielnia z Miastem Inowrocław ponoszą wspólną odpowiedzialność za stan infrastruktury wodociągowej i powinni natychmiast podjąć działania, aby zapewnić nam nieprzerwaną dostawę wody. W przeciwnym razie, kilkuset mieszkańców może zostać w każdej chwili pozbawionych dostępu do wody, co byłoby nie do zaakceptowania i co stanowi niebezpieczeństwo dla zdrowia i codziennego funkcjonowania.
Osobiście wyrażam nadzieję, że zarząd spółdzielni dostrzeże pilność sytuacji oraz podejmie odpowiednie kroki w celu zapewnienia bezpiecznego i niezawodnego dostępu do wody dla wszystkich mieszkańców naszego osiedla. Wszak czyż pierwszym i najważniejszym celem spółdzielni jest zaspokajanie bieżących potrzeb mieszkaniowych członków oraz ich rodzin?
Problemów przy al. Kopernika przybywa. Mieszkańcy uporali się ostatnio z wymianą pionów wodno-kanalizacyjnych. Kilka dni temu w wieżowcu numer 3 zepsuła się winda. Sprawa hydroforni wciąż nie jest wyjaśniona.
W odpowiedzi na pytania dotyczące planów związanych z budową hydroforni, spółdzielnia prosiła nas o "wskazanie podstawy prawnej żądanych informacji." Później odmówiła udzielenia informacji: "zgodnie z art. 11 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w związku z art. 4 ustawy Prawo prasowe, spółdzielnia odmawia udzielenia informacji w przedmiotowej sprawie."
Ostatecznie udało nam się uzyskać lakoniczną odpowiedź.
- Informuję, że w sprawie budowy nowych hydroforni spółdzielnia podjęła stosowne działania umożliwiające realizację przedmiotowych zadań. Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem dokumentacji technicznej - brzmi odpowiedź Grażyny Górnej, kierownika Działu Technicznego Kujawskiej Spółdzielni Mieszkaniowa w Inowrocławiu.
