Zbyt późno pojawiła się inicjatywa bezrobotnych, którzy rozpoczęli zbieranie podpisów pod listem - prośbą o pozostawienie ulgi w przejazdach autobusami i tramwajami MZK. W tym tygodniu dostarczyli swoje pismo do Ratusza, podpisane przez 404 osoby popierające pozostawienie ulgi. Nie zmieniło ono decyzji podjętej przez Radę Miejską.
- Ulga ta w swoim założeniu miała pomagać bezrobotnym w poszukiwaniu pracy - obniżyć koszty dojazdów do firm, na rozmowy kwalifikacyjne. Dziś jednak to nie bezrobotni mają kłopot ze znalezieniem pracy, ale pracodawcy załogi. Dlatego utrzymywanie tej ulgi jest dziś bezzasadne - tłumaczy Marek Sikora, wiceprezydent Grudziądza.
Likwidacja komunikacyjnej ulgi dla bezrobotnych nie jest jedyną wchodzącą dziś w życie zmianą w cenniku MZK. Zniesiona zostaje też 20 gr opłata dodatkowa za kupowanie biletu w autobusie lub tramwaju. Za to w pojazdach nie można już kupić pojedynczych biletów, ale wyłącznie karnety wieloprzejazdowe.
Przywrócono także podział na miejską i podmiejską strefę komunikacyjną.
Wprowadzono nowe bilety 60-minutowe i 24-godzinne, które kasować trzeba w kasownikach wybijających godzinę (mają je wszystkie nowe autobusy, w starych wozach znajdziemy je przy środkowym wejściu).