Ponad 83 proc. ankietowanych odpowiada wprost uśmiech ma znaczenie w kontakcie z drugą osobą, a aż 69 proc. zwróciło uwagę na uśmiech swojego współpracownika. Zgadzają się z tym szefowie. Aż 71 proc. ankietowanych pracodawców chętnie w swojej firmie widziałoby osobę z pięknym uśmiechem. Wymagania rosną ze szczeblami kariery. Na eksponowanym stanowisku aż 95 proc. pracodawców widzi osobę, która nie kryje swojego uśmiechu. 56 proc. deklaruje, że uśmiech wpływa na ocenę kandydata do pracy. Dziś o tym, że uśmiech jest w poszukiwaniu pracy ważny przekonanych jest 62 proc. studentów.
Wpisz zęby do CV
Polskie firmy, na wzór amerykańskich i francuskich coraz chętniej na stanowiskach związanych z obsługą klienta widzą osoby mogące pochwalić się pięknym uśmiechem. Już dziś piękny uśmiech odgrywa ważną rolę, jeśli staramy się o pracę w mediach, handlu, gastronomii i reklamie . Kiedy jednak marzy nam się kariera prezesa albo dyrektora, zdrowe zęby powinny być inwestycją obowiązkową uważają eksperci. O mocy uśmiechu swojego pracownika przekonanych jest dziś blisko 90% pracodawców. Większość z nich przyznaje wprost, że zwraca uwagę na to, jaki uśmiech ma przyszły pracownik. Ta tendencja w najbliższych latach może być coraz wyraźniejsza, bo jak pokazują ostatnie badania Smiling Report 2010 polscy pracownicy zatrudnieni w handlu, gastronomii, ochronie zdrowia a nawet kosmetyce uśmiechają się za rzadko.
W rozmowie pierwsze, na co zwracamy uwagę to usta i od tego nie da się uciec. Tak się dzieje w zwykłej rozmowie z drugą osobą na ulicy, na kawie z koleżanką albo w czasie rozmowy kwalifikacyjnej, podczas której siedzimy face to face z pracodawcą. Często zanim ktoś oceni nasze CV, doświadczenie, zapyta o hobby ocenia nas na podstawie tego, co widać podczas rozmowy, a widać zęby ich kolor, jakość, symetrię, ale również ubytki. To właśnie zęby i usta znajdują się na wysokości wzroku rekrutera, dlatego w wielu przypadkach mogą przesądzić o pierwszym wrażeniu mówi lek. stom. Danuta Borczyk ze Stomatologia Danuta Borczyk w Katowicach. Osoba nieuśmiechająca się albo zakrywająca swój uśmiech może zostać odebrana, jako skryta a nawet niesympatyczna. Tak samo dzieje się później w relacji z klientem. Handlowiec bez uśmiechu wiele nie sprzeda dodaje.
Uśmiech Polaka, czyli co zobaczy pracodawca
Przy tym wszystkim trzeba jeszcze mieć czym pochwalić się przyszłemu pracodawcy.
Wyniki badań: Blisko 99 proc. dorosłych Polaków ma próchnicę. Tylko 6 proc. ankietowanych korzysta z najprostszego zabiegu estetycznego, jakim jest wybielanie. 4 proc. Polaków nosi aparat ortodontyczny. Najczęstszym zabiegiem wciąż jest usuwanie zębów. Taki zabieg wybiera 28 proc. Polaków**podaje serwis dentysta.eu**.
Jednocześnie aż 32 proc. ankietowanych za powód swoich regularnych wizyt u dentysty podaje pracę to już dane Stomatologia Danuta Borczyk.
- O zdrowe zęby wciąż dbają bardziej osoby na eksponowanych stanowiskach lub marzące o awansie, trudno, bowiem sobie wyobrazi prezesa dużej firmy, albo managera korporacji z ubytkami zębów i z przebarwieniami. Niejednokrotnie w moim fotelu siadał biznesmen, który po podróży za granicę, na widok pięknych uśmiechów swoich partnerów biznesowych, poczuł potrzebę zadbania obok ubioru, samochodu o swój uśmiech opowiada dr Danuta Borczyk.
