Presję, by podnosić w Biedronce ceny i wprowadzać zmiany w ofercie komercyjnej.
Od czasu wybuchu wojny cenowej w czerwcu ubiegłego roku, zwiększona kampania promocyjna Biedronki spowodowała spadek marż o 80 punktów bazowych, ale sprzedaż porównywalna wciąż zwalnia. - Po drugie, deflacja cen żywności w Polsce pogłębia się i jeżeli Biedronka i jej konkurenci nadal będą obniżali ceny, sytuacja ta raczej się nie zmieni. Po trzecie, nieustanna ekspansja sklepów Biedronki zaczyna pożerać jej własne placówki, bo ograniczony asortyment może być przeszkodą do zwiększenia udziału w wydatkach Polaków - mówi portalowi dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk sektora spożywczego z warszawskiego oddziału BESI.
Jak podaje portal dlahandlu.pl, analitycy BESI obawiają się jednak, że główne czynniki stojące za gwałtownym spowolnieniem w Polsce w ujęciu porównywalnym (deflacja cen żywności, konkurencja i kanibalizacja marek) mogą nie zostać zneutralizowane przez planowany reset marż, w związku z czym w bardzo ograniczony sposób przyczyni się on do poprawy wyników Biedronki
Źródło: BESI/www.dlahandlu.pl
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"