
Jak wynika z raportu, konsumenci oszczędności szukali na zakupach w tanich, dużych sieciach handlowych. Z analiz Centrum Monitorowania Rynku wynika, że w 2022 r. liczba transakcji w supermarketach była o ponad 6% wyższa niż jeszcze rok wcześniej.

Konsumenci poszukiwali oszczędności, czego pierwszą oznaką było przeniesienie znacznej części swoich codziennych zakupów do hipermarketów i dyskontów - czytamy w raporcie Listonic.

Centrum Monitorowania Rynku informuje, że wartość zakupów w dużej mierze zależą od formatu sklepu. W całym 2022 r. wszędzie można było jednak zaobserwować, że kupujemy mniej za wyższe kwoty

- W 2022 r. klienci supermarketów wkładali do koszyka średnio 7% mniej produktów niż przed rokiem, ale wydawali na nie nieco ponad 40 zł więcej. Z kolei w dyskontach klienci za zakupy płacili średnio 53,50 zł, czyli prawie tyle samo co przed rokiem, ale do koszyka średnio trafiało aż o 12% mniej produktów - wylicza Elżbieta Szarejko, Analityk w Centrum Monitorowania Rynku.