- W pierwszych dziewięciu miesiącach roku wartość sprzedaży i zysk grupy Jeronimo Martins silnie wzrosły dzięki doskonałym wynikom Biedronki. Na koniec trzeciego kwartału, wartość skonsolidowanej sprzedaży wyniosła 7 320 mln euro, co stanowi wzrost o 15,6 procent w ujęciu rok do roku. Zysk operacyjny (EBITDA) wzrósł o 19,5 procent i w dalszym ciągu rośnie szybciej niż sprzedaż, co odzwierciedla korzyści z efektów skali sieci Biedronka - czytamy w komunikacie.
Przeczytaj: Sieć sklepów Biedronka otwiera sieć drogerii
Działająca w Polsce sieć Biedronka w ciągu minionych trzech kwartałów odnotowała wzrost sprzedaży o 25,3 procent w zł, dzięki silnemu wzrostowi w ujęciu "like-for-like" (sprzedaż porównywalna) o 14,6 procent i otwarciu 117 nowych sklepów w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co stanowi wzrost powierzchni sprzedaży o 14,9 procent. Ponadto w tym samym okresie wyremontowano 55 istniejących sklepów.
Przeczytaj też: Sklepy spożywcze w Kujawsko-Pomorskiem. Kupując mało i tanio dobijamy je!
Dla Biedronki przeznaczono 67 procent z 225 mln euro budżetu inwestycyjnego grupy JM w pierwszych trzech kwartałach tego roku. W ocenie spółki, rozwój Biedronki odzwierciedla korzyści skali działalności sieci, której sprzedaż wzrosła o ponad 20 procent, przy wzroście zysku operacyjnego (EBITDA) o 36,2 procent w złotych.
Czytaj również: Sępólno: Rekordowa „Biedronka”
