Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biedronka wręcza darmowe bony na zakupy! To kara za wprowadzanie klientów w błąd

js
Biedronka została ukarana przez UOKiK. Za brak rzetelnego informowania klientów o ich prawach Jeronimo Martins rozda 35 tys. darmowych bonów.
Biedronka została ukarana przez UOKiK. Za brak rzetelnego informowania klientów o ich prawach Jeronimo Martins rozda 35 tys. darmowych bonów. SłAwomir Kowalski / Polska Press
Biedronka opublikowała decyzję UOKiK, wydaną jeszcze w grudniu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, ze sieć sklepów należących do Jeronimo Martins Polska wprowadzała klientów w błąd. Biedronka w ramach rekompensaty musi zorganizować kursy szkoleniowe. Konsumenci, którzy jako pierwsi przejdą przez edukacyjny quiz, otrzymają bon rabatowy. Do rozdania jest 35 tys. voucherów.

Biedronka nie informowała swoich klientów o ich prawach. Teraz za to odpowie

Na oficjalnej stronie Biedronki pojawiło się oświadczenie UOKiKu dotyczące konieczności wyegzekwowania konsekwencji za wprowadzanie klientów w błąd. Urząd zdecydował się rozpocząć postępowanie w tej sprawie po zawiadomieniu konsumenta.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej: Prezes UOKiK, Prezes Urzędu, organ ochrony konkurentów) na skutek zawiadomienia konsumenta wszczął z urzędu postępowanie wyjaśniające mające na celu wstępne ustalenie, czy Jeronimo Martins Polska S. A. z siedzibą w Kostrzynie (dalej: przedsiębiorca, JMP, Spółka) mogła naruszać interesy konsumentów w związku z przyjętą procedurą przyjmowania i rozpatrywania reklamacji na rzeczy zakupione w sklepach sieci Biedronka, co mogłoby uzasadniać wszczęcie postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. (...) Przeprowadzona analiza pozwoliła Prezesowi UOKiK stwierdzić, że przedsiębiorca może stosować praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Głównym zarzutem UOKiK wobec Biedronki jest nieprzestrzeganie przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi.

Biedronka da ci voucher, jeśli rozwiążesz quiz edukacyjny

Jak czytamy w oświadczeniu, Biedronka zobowiązała się do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dotyczącej praw konsumenckich. Akcja będzie miała formę kursu on-line. Konsumenci, którzy jako pierwsi rozwiążą quiz, dostaną bon o wartości 10 zł.

Jak wygląda kurs?

  1. Kurs będzie dostępny na stronie Biedronki.
  2. Pierwsza część szkolenia to zbiór materiałów edukacyjnych obejmujących zasady polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  3. Druga część to interaktywny quiz zawierający 10-12 pytań dotyczących polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.

Co istotne – wynik quizu nie ma znaczenia. Najważniejsze jest jego rozwiązanie. Bon zostanie przydzielony po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania. Do rozdania jest 35 tys. voucherów o wartości 10 zł.

Vouchery można wykorzystać w każdym sklepie sieci „Biedronka”.

Ludzie naprawdę kupują takie rzeczy! Czy tobie zakupy online...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska