Zajmuje tym samym mało miejsca i można je wykorzystywać w zależności od potrzeby. I nie trzeba kupować kilku sprzętów, co zapewne jest też mniej kosztowne, również w utrzymaniu. Jedna maszyna zużywa przecież mniej prądu.
Komuter stacjonarny czy laptop?
- Urządzenie wielofukcyjne to na przykład takie, które składa się ze skanera, faksu i drukarki sieciowej - mówi Andrzej Błażejewski, właściciel firmy „Papirus” Artykuły Biurowe w Bydgoszczy. - Coraz więcej przedsiębiorstw może się nim pochwalić. To dobre rozwiązanie również dlatego, że można drukować materiały w różnych firmowych pomieszczeniach.
Taki sprzęt kosztuje około 4 tys. zł.
- W biurze przyda się także niszczarka dokumentów - dodaje Błażejewski. - Zapewni bezpieczeństwo informacji, które mogłyby niechcący wyciec na zewnątrz..
Ceny niszczarek dokumentów wahają się między 100 zł a 2,5 - 3 tys. zł.
Niezbędny jest też oczywiście komputer z dostępem do internetu.
- Jeśli pracownik jest zawsze na miejscu wystarczy stacjonarny z monitorem LCD - uważa szef „Papirusa”. - Gdy zaś pracuje również w terenie, warto zainwestować w laptopa z dostępem do sieci.
Dobry zestaw komputerowy to koszt od 2 tys. zł wzwyż.
Nie obędzie się bez telefonu i nie chodzi tu o służbowe komórki dla pracowników, ale o modele stacjonarne.
Tylko telefon czy może coś więcej?
Telefony - według firmy „Slican”, która w naszym regionie handluje m.in. sprzętem telekomunikacyjnym - coraz częściej pełnią też rolę minikomputerów. Utarło się przekonanie, że telefon to po prostu urządzenie do prowadzenia rozmów na odległość.
Jednak w przypadku nowoczesnych telefonów możliwości jest znacznie więcej.
Duże kolorowe ekrany, wygodne klawiatury, a przede wszystkim możliwość uruchamiania wielu dodatkowych aplikacji sprawiają, że takie urządzenia stają się właśnie minikomputerami.
W wielu przypadkach posiadanie tego typu aparatu z odpowiednimi aplikacjami oznacza możliwość zrezygnowania z zakupu stacjonarnego komputera.
Oczywiście telefon służy do komunikacji głosowej, ale można ją wzbogacić o dodatkowe informacje. Dzwoniąc do kogoś, odpowiednia aplikacja wyświetla nam np. zdjęcie tej osoby. Niektóre modele dają możliwość prowadzenia aż 24 rozmów równocześnie. Są wyposażone w zestawy słuchawek oraz wejście SB, dlatego sprawdzają się m.in. w działach przeznaczonych do obsługi klienta. Redukują m.in. szumy i zapewniają prowadzenie rozmów konferencyjnych przy zachowaniu najwyższej jakości transmisji głosu. Nie ma też konieczności trzymania słuchawki podczas konferencji. Dziś zwraca się większą uwagę także na wygląd zewnętrzny aparatów - na ich nowoczesny design, kolorystykę i komponowanie się z wystrojem biura.
Nowoczesne telefony kosztują od kilku do kilkudziesięciu tys. zł.
